تجارت

کنترل کم‌فروشی نازل‌های سوخت مایع

به نقل از اداره کل استاندارد استان تهران، عباس نوری گفت: شهروندان باید هنگام سوخت‌گیری، به برچسب‌های استاندارد نصب‌شده روی نازل‌ها توجه کنند.

به گفته وی در جریان بازرسی بازرسان استاندارد از نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع استان، مشخص شد، در سه ماهه نخست سال جاری، تنها کمتر از یک درصد از نازل‌ها، با الزامات استاندارد انطباق نداشته و برای رفع نقص از چرخه مصرف خارج شده‌اند.

وی با اشاره بر آزمون فصلی هر نازل، درباره چگونگی رفع نقص نازل‌های غیراستاندارد توضیح داد: اگر نازل مورد نظر، امکان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسی شرکت نفت اصلاح و پس از تأیید در آزمون مجدد، برچسب‌گذاری می‌شود؛ در غیر این صورت نازل از چرخه مصرف خارج می‌شود.

این مقام مسؤول همچنین درباره نحوه برچسب‌گذاری و آزمون نازل‌های بنزین گفت: ابتدا آزمونگر به صورت چشمی صفحه نمایش تلمبه و شیلنگ دسته نازل و ظاهر تلمبه را کنترل کرده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گیری مشخص شده در استاندارد مربوطه (۵، ۱۰ و ۲۰ لیتری)، اقدام به آزمون می‌کند.

نوری با تاکید بر لزوم توجه شهروندان به برچسب‌های الصاقی روی نازل‌ها، در پایان افزود: درصورت تایید صحت عملکرد نازل، برچسبی متناسب با فصل سال بر روی آن الصاق می‌شود؛ بهار رنگ سبز، تابستان رنگ قرمز، پاییز رنگ زرد و زمستان رنگ سفید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا