اقتصاداهم اخبارتجارت

کمیته مشترک بازرگانی ایران و نروژ تشکیل می‌شود

به گزارش تولید آنلاین ، شست هماهنگی تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران – نروژ در اتاق ایران برگزار شد. این نشست با حضور ۲۰ شرکت فعال در حوزه‌های نفت و گاز، شیلات، مواد غذایی و حمل‌ونقل با نروژ برگزار شد.

محمدرضا کرباسی، معاون بین‌الملل اتاق ایران ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی نروژ، حجم مبادلات دوجانبه ۱۸میلیون دلار را بسیار کم دانست و بر افزایش تعاملات اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد.

کرباسی از ۳۰ شریک اول تجاری و ۳۰ قدرت اول اقتصاد دنیا و ۱۵ کشورهای همسایه با ایران به عنوان کشورهای هدف در اتاق ایران یاد کرد و گفت: در اتاق ایران از طریق ساز و کار تشکیل اتاق‌های مشترک، کمیته‌های مشترک و تعیین اتاق معین از بین اتاق‌های سراسر کشور، تلاش شده است در قالب یک تقسیم‌کار در حوزه تجارت خارجی امکان مشارکت حداکثری بخش خصوصی با مسئولیت مشخص در مسائل بین‌المللی فراهم شود.

او با اشاره به اینکه در کمیته‌های مشترک نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت نیز حضور دارند، اظهار امیدواری کرد که در کمیته‌های مشترک بازرگانی با ترکیبی از فعالان بخش خصوصی و دولتی، امکان کمک به توسعه مناسبات دو کشور و بهبود روابط گام‌های مؤثری برداشته شود.

کرباسی همچنین اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این کمیته و مساعدت‌های وزارت امور خارجه در آینده شاهد تأثیرگذاری مثبت این کمیته مشترک در مناسبات تجاری دو طرف باشیم.

او با اشاره به اهمیت انتقال موانع از سوی فعالان و توسعه پیگیری‌های سریع جهت رفع روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و همچنین بررسی زمینه‌های مستعد همکاری با دو کشور و شناسایی راه‌های برون‌رفت از فشارهای تحریم‌های اقتصادی، اظهار کرد: امیدوارم این کمیته بتواند زمینه‌ساز توسعه ارتباطات با کشور نروژ در همه زمینه‌ها باشد.

به گفته معاون بین‌الملل اتاق ایران گزارش جلسه جهت انتخاب اعضای کمیته مشترک ایران- نروژ به هیئت‌رئیسه اتاق ایران ارائه خواهد شد.

در ادامه این نشست، ۲۰ نفر از فعالان در حوزه‌های مختلف ضمن معرفی زمینه‌های فعالیت خود در نروژ از مشکلات و موانع پیش روی با نروژ سخن گفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا