استان هااقتصادکار و تعاون

کمیته‌های استانی پرداخت تسهیلات اشتغال را تسهیل کنند

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در نشست هماهنگی و ارزیابی عملکرد اشتغال روستایی یازده استان مرزی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی روند پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی و هماهنگی میان معاونت تعاون و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال برگزار شد.

ربیعی در این نشست گفت: ما تلاش کردیم طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی بر اساس یک فرآیند درست و کارآمد اجراشود برهمین اساس اقدام به ایجاد کلینیک ها و نهادهای مشاوره ای، رسته بندی طرح ها و برگزاری دوره‌های آموزشی باهمکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای متقاضیان و کارآفرینان کرده ایم.

وی با بیان اینکه نهادهای ایجاد شده برای نخستین  بار در کشور تشکیل شده است و باعث ایجاد فرآیند بهتر، اجرایی‌تر و موثرتر در زمینه ایجاد اشتغال می شوند گفت: برای اولین بار در کشور توانستیم بین دستگاه های اجرایی ارتباطی مستمر و موثربه شکل شبکه ای جهت تسهیل روند ایجاد اشتغال ایجاد کنیم و موارد فوق از مزیت های طرح های اشتغال زایی فعلی نسبت به تمامی طرح های اشتغال زایی گذشته است.

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی ادامه داد: مسئولین و اعضای کمیته های فنی استانی باید به عنوان مشاور و راهنما در کنار متقاضیان وام قرارگیرند و با افزایش ارتباط با دستگاه‌های دیگر مرتبط به پرداخت وام اشتغالزایی، دریافت وام برای متقاضیان را تا حد ممکن تسهیل کنند.

ربیعی اظهار کرد : کمیته ها و کارگروه های فنی هر استان باید نهاد هایی را جهت بررسی ظرفیت های روستاها و شناسایی کارآفرینان جهت ایجاد زنجیره تولید، تقویت طرح ها و حمایت از کارآفرینان تشکیل دهند.

وی گفت: ما از مسئولین کارگروه ها انتظار داریم وضعیت طرح ها را پیگیری کنند و با متقاضیان ارتباط مستقیم داشته باشند و تلاش کنند اشکالات موجود در مراحل مختلف را شناسایی و برطرف کنند.

گفتنی است این نشست با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال، سید حمید کلانتری معاون امور ، و مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی یازده استان مرزی کشور و روسای بانک های عامل در محل این وزارتخانه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا