اقتصادحمل و نقلراه و مسکنصنعت و معدن

“کشتیرانی” ایران با ۱ رتبه صعود هفدهم دنیا شد

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جدیدترین رده‌بندی برترین شرکت‌های حمل‌ونقل کانتینری جهان با یک پله صعود در رتبه هفدهم قرار گرفته است.

به گزارش تولید آنلاین، کشتیرانی مرسک با در اختیار داشتن ۷۱۶ فروند کشتی ملکی و اجاره‌ای به ظرفیت ۴ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۷۶ TEU برترین شرکت حمل‌ونقل کانتینری دنیاست.

پس از این شرکت MSC در رده دوم قرار گرفته است؛ این شرکت کشتیرانی ۵۱۷ فروند کشتی با ظرفیت ۳ میلیون و ۲۴۸هزار و ۶۶۵ TEU دارد.

شرکت چینی کاسکو (COSCO Group) با در اختیار داشتن ۴۷۳ فروند کشتی با ظرفیت ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۸۷ TEU جای شرکت فرانسوی CMA CGM را گرفته است.

شرکت CMA CGM نیز با ۵۰۷ فروند کشتی به ظرفیت ۲ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۵۵۲ TEU چهارمین شرکت برتر حمل‌ونقل کانتینری دنیا در ماه آگوست ۲۰۱۸ میلادی بوده است.

بر اساس جدول برترین شرکت‌ها در رده پنجم هاپاگ لوید آلمان (Hapag-Lloyd) با ۲۲۱ فروند کشتی  و ظرفیت یک میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۰۹ TEU قرار گرفته‌ است.

ONE ژاپن (Ocean Network Express) در رده ششم برترین‌ها قرار دارد؛ این شرکت ۲۲۷ فروند کشتی با ظرفیت یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۳۲۸ TEU در اختیار دارد. هفتمین شرکت برتر اورگرین لاین (Evergreen Line) با ۲۰۰ کشتی به ظرفیت یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۵۹۶ TEU است.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL Group) نیز با در اختیار داشتن ۴۷ فروند کشتی به‌ظرفیت ۱۱۰ هزار و ۸۹۱ TEU هفدهمین شرکت حمل‌ونقل برتر کانتینری دنیا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا