اقتصاد بین الملل

کشتیرانی‌ها با بیت‌کوین تحریم را دور می‌زنند

شرکت‌های کشتیرانی اوکراین به منظور انتقال محموله به کشورهای تحت تحریم از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت نیوز بیت کوین، از آنجا که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین این روزها  بسیار داغ و پر تب و تاب شده است و بسیاری از سرمایه‌داران در جهان به سرمایه‌گذاری و مبادلات پول به این ارز جدید رو آورده‌اند.

کشور اوکراین هم یکی از آن دسته از کشورهایی است که تصمیم گرفته است به منظور تسهیل مبادلات ارزی و تجاری و همچنین ارتقای سطح اقتصادی خود از ارز بیت کوین و ارزهای دیجیتالی بیت کوین استفاده کند.

هم اکنون شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقل دریایی در کشور اوکراین به منظور دور زدن تحریم ها و انتقال محموله به کشورهای تحت تحریم‌های بین المللی و منطقه ای همچون سودان، یمن، قطر، روسیه و پاکستان برای مبادلات ارزی و تجاری خود از ارز دیجیتالی رمزنگاری شده بیت کوین استفاده می کنند.  

چندی پیش بود که کشور بلاروس نیز به طور رسمی استفاده و خرید و فروش به ارز دیجیتالی بیت کوین و ارزهای مشابه آن را مجاز اعلام کرد.

این در حالیست که کشورها و دولت‌های بسیاری از جمله دولت‌های اروپایی همواره مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادله، نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین منع کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری در این ارز جدید که در اصل واقعیت فیزیکی ندارد، هشدار داده‌اند چرا که آنها بر این باورند ارزش بیت کوین و ارزهای مشابه حبابی شکل و غیرواقعی است و به زودی این حباب ترکیده خواهد شد.

بیت کوین یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده است که باید توسط سیستم‌های رایانه و با استفاده از الگوریتم های پیشرفته‌ای استخراج یا ماینینگ شود. در ابتدای ماه جاری میلادی بهای بیت کوین حتی به مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید.

این ارز دیجیتالی، برتری که نسبت به سایر ارزهای دیگر دارد آن است که توسط پلیس و نیروهای امنیت سایبری قابل رهگیری و پیگیری نیست و به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای تحت تحریم های بین المللی همچون ونزوئلا  و کره شمالی از بیت کوین و ارزهای دیجیتالی مشابه استفاده می کنند تا بدین ترتیب تحریم های تجاری و اقتصادی را دور بزنند.

تحلیلگران بر این باورند که شرکت های تجاری بسیاری قدرتمند و خوبی در کشورهای تحت تحریم وجود دارند که متاسفانه تحت تاثیر این تحریم ها فعالیت‌هایشان به شدت محدود شده است و توانایی حضور در بازارهای تجاری بین المللی خود را از دست داده اند. بدین ترتیب ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین می تواند به اقتصادهای شکست خورده این کشورهای تحریم شده کمک به سزایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا