اقتصادانرژیاهم اخبار

کاهش ۹۰۰ مگاواتی مصرف برق در کشور

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که مصرف برق کشور در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه درعین حال نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۸ هزار و ۷۳ مگاوات برق مصرفی بوده با رشد مصرف روبرو شده است.

بررسی خبرنگار اقتصادی از شرکت مدیریت شبکه برق، مصرف برق در ساعت ۱۱ و ۴۶ دقیقه روز گذشته ۳۷ هزار و ۶۲۳ مگاوات بود که در مقایسه با زمان مشابه پارسال با مصرف ۳۴ هزار و۸۶۰ مگاوات رشد مصرف ۲ هزار و ۷۶۳ مگاواتی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که روند مصرف برق توسط صنایع روز گذشته و در ساعت ۱۱ و ۴۶ دقیقه چهار هزار و ۷۳۵ مگاوات بوده که این میزان در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به چهار هزار و ۶۳۶ مگاوات کاهش یافته است.

کاهش روند مصرف برق با وجود برودت هوا نشان از آن دارد که طرح‌های مدیریت مصرف به نتیجه رسیده و تداوم آن کمک موثری به تداوم تولید نیروگاه ها خواهد کرد.

از جمله طرح‌های مدیریت مصرف که از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر دنبال شد طرح خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و بزرگراه‌های اصلی در شهرها بود.

بر اساس این گزارش، ‌به دنبال افزایش برودت هوا مصرف گاز در بخش خانگی به شدت افزایش یافت و این امر سبب شد امکان گاز رسانی به نیروگاه‌ها به دلیل در اولویت بودن بخش خانگی با وقفه همراه شود.

تداوم این روند سبب شد شرکت توانیر(مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران) با هدف متعادل کردن مصرف نسبت به خاموشی یک درمیان روشنایی معابر و بزرگ راهها اقدام کند زیرا هر یک ساعت مصرف برق روشنایی این معابر معادل یک ساعت مصرف برق در یک شهر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری است.

بنابراین خاموش کردن این روشنایی‌ها آنطور که مدیرعامل شرکت توانیر گفته این خاموشی برق غیر ضروری برخی معابر می‌تواند تا ۵۰۰ مگاوات صرفه جویی به همراه داشته باشد که کمک بزرگی به تداوم فعالیت نیروگاه‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا