کشاورزی و صنایع غذایی

کاهش ۷۲ درصدی واردات بذر سیب‌زمینی هدف‌گذاری شد

به گزارش روز دوشنبه از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین اصغری» درباره برنامه کاهش واردات بذر سیب زمینی افزود: پارسال یک‌هزار و ۷۹۰ تن بذر سیب‌زمینی به کشور وارد شد که نسبت به سال ۹۸ افت ۴۶ درصدی داشت.

به گفته وی، واردات بذر سیب زمینی در سال ۹۸ حدود ۹۲۴ تن بوده است.

مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان‌کرد: طبق برنامه در سال ۱۴۰۰ واردات بذر سیب‌زمینی به ۵۰۰ تن خواهد رسید.

رشد ۲۲ درصدی صادرات محصولات سبزی و صیفی

اصغری با بیان اینکه تولید محصولات سبزی و صیفی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۲.۵ درصدی داشته است، افزود: طبق آمارها تولید محصولات سبزی و صیفی از ۲۸ میلیون و ۱۲۱ هزار تن در سال زراعی ۹۸-۹۷ به ۲۸ میلیون و ۸۴۸ هزار تن در سال زراعی ۹۹-۹۸ رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: با وجود مشکلات مبادلات تجاری ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا، میزان صادرات محصولات سبزی و صیفی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۲۲ درصدی داشت، به‌طوری که از سه میلیون و ۷۳۵ هزار تن در سال ۹۸ به چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تن در سال ۹۹ رسیده است.

رشد ۲۱۵ درصدی تولید بذر داخلی

مدیرکل محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بذر سبزی و صیفی در داخل کشور، تصریح کرد: در تولید بذر گواهی شده سبزی و صیفی رشد ۲۱۵ درصدی داشته‌ایم و از ۱۹۰ تن در سال ۹۸ به ۵۹۹ تن در سال ۹۹ رسیده‌ایم.

اصغری، رشد تولید بذر هیبرید خیار و گوجه فرنگی در سال ۹۹ را ۳۵۶ درصد عنوان کرد و افزود: میزان تولید بذر هیبرید خیار و گوجه‌فرنگی در سال ۹۸ بیش از ۴.۶ میلیون عدد بود که به ۲۱ میلیون عدد در سال ۹۹ رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا