صنعت و معدن

کاهش ۱۳درصدی واحدهای تولیدی غیرفعال شهرک‌های صنعتی در سال ۹۹

به گزارش روز دوشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، “علیرضا رزم‌حسینی” در نهمین جلسه شورای هماهنگی امور صنایع و فناوری پیشرفته وزارت صنعت با تاکید بر لزوم بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید در سال مزین به شعار «تولید؛ مانع‌زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها» اظهار داشت: ایجاد مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها در جلوگیری از اتلاف وقت سرمایه‌گذاران و تسریع در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی موثر واقع خواهد شد.

وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به زودی در پنج استان کشور مراکز تسهیل‌گری کسب‌وکارها را به صورت نمونه ایجاد و ارائه خدمات به متقاضیان را آغاز می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مهمترین اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال، گفت: ۲۴ درصد از واحدهای فعال شده از طریق واگذاری کامل توسط مالک اصلی به سرمایه گذار جدید، ۱۸ درصد از طریق مشارکت با سرمایه گذار جدید و ۱۶ درصد هم از طریق تامین مواد اولیه، مجددا راه اندازی شده است.

پارسال یک‌هزار و ۵۵۷ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشت. امسال احیای یک هزار و ۶۰۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی و واحدهای در تملک بانک‌ها، برنامه‌ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا