اقتصادفن آوری و ارتباطات

کاربران از سرعت اینترنت ثابت رضایت ندارند

به گزارش روز سه شنبه ، «حسین فلاح جوشقانی» در سومین رویداد هفته ایران دیجیتال، در پنلی با حضور شرکت های خدمات دهنده اینترنت ثابت حاضر شد و به مشکلاتی که اینترنت ثابت در کشور دارد اشاره کرد.

وی درباره وضعیت اینترنت ثابت و میزان رضایت کاربران از این زیرساخت ارتباطی گفت: ما در حوزه ارتباطات و پهن باند ثابت مشکلات زیادی داریم و توسعه یافته نیستیم. این مساله نیز بر کسی پوشیده نیست.

معاون وزیر ارتباطات افزود: ما در این حوزه مشکلات زیادی داریم که یکی از آنها عدم سرمایه گذاری در این بخش است که اصولا قابل انجام نیست. این کار جزییات پیچیده اجرایی دارد زیرا مجموعه ای مانند شرکت مخابرات ایران که صاحب این تجهیزات باشد انحصار ایجاد می کند.

فلاح اضافه کرد: کاربران فضای مجازی با توجه به گستردگی خدمات پهن باند از سرعت آن ناراضی هستند اما توسعه آن و جلب رضایت مردم غیر ممکن نیست و باید تعامل بیشتری با شرکت مخابرات داشته باشیم.

او تشریح کرد: در توسعه اینترنت نسل پنجم بحث صرفا بر سر اینترنت تلفن همراه نیست. ۵G زیست بومی است که اصل و اساس آن بحث همگرایی پهن باند ثابت و موبایل است که دستیابی به این اصل نیاز به زیرساخت مناسب فیبر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا