اقتصاد بین الملل

چین: به هر قیمتی که شده پاسخ جنگ تعرفه‌ای آمریکا را می‌دهیم

چین هشدار داد: در صورتی که ایالات‌متحده به پیمودن مسیر محافظه‌کارانه خود ادامه دهد، «به هر قیمتی که شده» پاسخ این جنگ را خواهد داد.

به گزارش تولیدآنلاین به نقل از رویترز، روز جمعه تنها چند ساعت پس از این که رییس‌جمهور ترامپ تهدید کرد ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چینی را مشمول تعرفه خواهد کرد، چین هشدار داد در صورتی که ایالات‌متحده به پیمودن مسیر محافظه‌کارانه خود ادامه دهد، «به هر قیمتی که شده» پاسخ این جنگ را خواهد داد.

در پاسخ به آخرین تهدیدات ترامپ، وزارت تجارت چین اعلام کرد که این کشور از جنگ تجاری نمی‌ترسد، هرچند این کشور به دنبال جنگ تجاری نیست. چین ایالات متحده را به به انجام اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرد.

سخنگوی وزارت‌خانه تجارت چین در حالی که از روی بیانیه‌ای که در وبسایت این وزارت‌خانه منتشر شده بود، می‌خواند، گفت: اگر ایالات‌متحده به الزامات چین و جامعه بین‌الملل بی‌احترامی کند و به اعمال یک‌جانبه خود و محافظه‌کاری ادامه دهد، طرف چینی هم تا آخر ایستادگی خواهد کرد و به هر قیمتی هم که باشد با قاطعانه پاسخ این جنگ را می‌دهد.

روزنامه دولتی گلوبال‌تایمز چن هم در سرمقاله خود نوشت: تهدیدات اخیر نشان دهنده غرور و تکبر عمیق برخی از سران آمریکا در قبال چین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا