تجارتدارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدن

چینی‌ها برای آزاد کردن پول‌های خودمان ۱۵ درصد کارمزد می‌گیرند

رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی گفت: اکنون لوازم اتاق عمل و کالاهایی که در داخل بدن کار می‌شود باید آمریکایی یا اروپایی باشد و سایر کالاهای عمومی از چین و هند تهیه می‌شوند هر چند اکنون حتی در تهیه کالاهای عمومی با مشکل مواجه هستیم و روند نقل و انتقال و واردات به سختی و با کندی انجام می‌شود.

ابوالفتح صانعی رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تاثیر اینستکس بر روی بازار تجهیزات پزشکی گفت: هر گونه تغییر قیمت بستگی به کارکرد این صندوق دارد. اگر قرار باشد که ما فقط از منابع مالی داخل اروپا بتوانیم استفاده کنیم قیمت‌ها اندکی کاهش پیدا خواهد کرد اما اگر از سایر کشورها منابع خود را به این صندوق انتقال دهیم به دلیل کارمزد، قیمت‌ها تغییری پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون لوازم اتاق عمل و کالاهایی که در داخل بدن کار می‌شود باید آمریکایی یا اروپایی باشد و سایر کالاهای عمومی از چین و هند تهیه می‌شوند هر چند اکنون حتی در تهیه کالاهای عمومی با مشکل مواجه هستیم و روند نقل و انتقال و واردات به سختی و با کندی انجام می‌شود.

صانعی در خصوص علت کندی فرایند خرید تجهیزات پزشکی گفت: بانک مرکزی، بانک کونلون چین را به ما معرفی کرده است اما این بانک از آزاد کردن پول‌های ما خودداری می‌کند و شاید در دو ماه اخیر فقط ۱۰ درصد بازرگانانی که به این بانک معرفی شدند، توانستند پول را به خریداران خود انتقال دهند و طبق آخرین اخباری که من دارم این بانک ۱۵ درصد کارمزد می‌گیرد تا پول خودمان را آزاد کند.

وی ادامه داد: صراف‌ها نیز چهار تا پنج درصد هزینه نقل و انتقال را می‌گیرند. این در صورتی است که بانک مرکزی فقط هزینه شش درصد آن را می‌دهد و بقیه هزینه‌ها به قیمت تمام شده اضافه می‌شود.

وی در خصوص قیمت‌گذاری تجهیزات و کالاهای پزشکی گفت: ما هنوز مشکل قبلی خود را با وزارت بهداشت داریم و بر همین اساس به دیوان عدالت اداری شکایت کردیم و منتظر رأی آن هستیم. متاسفانه وزارت بهداشت کالاهای پزشکی را با هزینه‌های واقعی محاسبه نمی‌کند. به طول مثال همین هزینه کارمزد که رقم بزرگی را تشکیل می‌دهد اصلا در محاسبات خود وارد نمی‌کند به طوری که از ابتدای سال تا کنون فقط به ما اجازه هشت درصد افزایش قیمت را داده است. از طرف دیگر بانک مرکزی ارز کارمزد را به ما نمی‌دهد و مجبور هستیم که آن را از بازار آزاد تهیه کنیم که دو برابر قیمت ارز نیمایی است. این مشکلات به همراه واقعی نبودن قیمت‌ها سبب شده که در بازار شاهد کمبود کالا باشیم هر چند عوامل دیگری نیز بر این روند تاثیرگذار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا