اقتصاد بین الملل

پارلر با فناوری جدید برگشت

پارلر که محبوب کاربران راستگرای افراطی آمریکایی است، پس از آشوبهای کنگره آمریکا با اقدام خدمات وب آمازون در قطع خدمات میزبانی وب برای این سایت شبکه اجتماعی، غیرقابل دسترس شده بود اما روز دوشنبه اعلام کرد پلتفرم جدیدش بر مبنای فناوری پایدار و مستقل بنا شده است.

پارلر در بیانیه ای با اعلام راه اندازی مجدد این شبکه اجتماعی، اعلام کرد مارک مِکلِر را به عنوان مدیرعامل موقت خود انتخاب کرده است. جان میتز، مدیرعامل قبلی پارلر ماه جاری توسط هیات مدیره اخراج شد.

خدمات وب آمازون به دلیل کوتاهی سایت پارلر در مدیریت محتوای خشونت آمیز مربوط به آشوبهای ششم ژانویه صورت گرفته در کنگره، خدمات میزبانی وب برای این شرکت را معلق کرد که عملا باعث قطع شدن این سایت شد. همچنین شرکتهای اپل و گوگل اپلیکیشن پارلر را از فروشگاههای برنامه خود حذف کردند.

پارلر روز دوشنبه اعلام کرد فناوری جدید وابستگی این شرکت به غولهای فناوری برای فعالیتهایش را قطع کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پارلر در بیانیه ای اعلام کرد در نخستین هفته، دسترسی کاربران فعلی خود را احیا خواهد کرد و از هفته آینده به روی کاربران جدید گشوده می شود. اپلیکیشن پارلر در صفحه اپل استور، خود را یک شبکه اجتماعی بی طرف با آزادی بیان توصیف کرده که به حمایت از حقوق کاربر متمرکز است. این سرویس شبکه اجتماعی در پی اعمال محدودیتهایی توسط فیس بوک و توییتر برای مقابله با انتشار محتوای خشونت آمیز، نزد افراد افراطی محبوبیت پیدا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا