اقتصادحمل و نقلراه و مسکن

وعده ۲ ماهه برای محاسبه کرایه کامیون‌داران بر اساس تن بر کیلومتر

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وعده عملیاتی شدن محاسبه کرایه حمل کامیون‌داران بر اساس تن بر کیلومتر را تا ۲ ماه آینده داد.

 

به گزارش تولید آنلاین، داریوش امانی در خصوص پیگیری مطالبات کامیون‌داران اظهار کرد:‌یکی از خواسته‌های رانندگان محاسبه کرایه‌ها بر اساس تن بر کیلومتر بود که برای تصویب به شورایعالی ترابری کشور ارسال شده است.

وی افزود: امیدواریم در کمیسیون مربوطه این مصوبه را اخذ و آنرا -برای اجرا- ابلاغ کنیم.

وی تصریح کرد:‌فکر می‌کنم ظرف یک تا دو ماه آینده این خواسته کامیون‌داران عملیاتی شود.

دیروز عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تصویب کلیات محاسبه تعرفه حمل کالا بر اساس تن‌کیلومتر خبر داده بود.

مداح یادآور شد: به‌دنبال طرح مطالبات رانندگان در خصوص ایجاد عدالت نسبی در حوزه تعرفه حمل کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، کارگروه ویژه اصلاح فرآیندها و مطالبات رانندگان تشکیل و شاخص‌های اولیه تعیین نرخ حمل جاده‌ای بر اساس تن‌کیلومتر احصا شد. این شاخص‌ها برای تصویب به معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. محاسبه تن‌کیلومتر بر اساس عوامل هزینه‌ای (قیمت تمام‌شده) و نرخ تن‌کیلومتر با در نظر گرفتن تأثیر تک‌تک هزینه‌ها در واحد تن‌کیلومتر و تجمیع آن‌ها صورت گرفته است و این نرخ بدون احتساب سربار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی ــ تخلیه و بارگیری محاسبه شده است.

وی تصریح کرد: در جریان بررسی کارشناسی کلیات طرح تن‌کیلومتر در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، دیدگاه‌های متفاوتی در خصوص چگونگی استفاده از این روش از جمله اجباری یا اختیاری بودن و تعمیم آن به تمامی بارهای حوزه‌ حمل‌ونقل جاده‌ای یا تسری آن به بارهای دارای فرآیند مناقصات دولتی و ابلاغ آن از سوی صنف حمل‌ونقل یا سازمان‌های متولی مطرح است و انتظار می‌رود در نشست‌های بعدی، در هفته جاری، اجماع لازم در این خصوص ایجاد شود و پس‌ازآن در حیطه ابلاغ قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا