اقتصاد بین الملل

وعده سران گروه ۷ برای توقف حمایت از زغال سنگ

سران کشورهای صنعتی گروه ۷ شامل انگلیس، آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا تحت ریاست دوره ای انگلیس در کورنوال انگلیس دیدار و در بیانیه مشترکی اعلام کردند ما اکنون متعهد هستیم به حمایت دولتی مستقیم جدید برای تولید نیروی زغال سنگ حرارتی بین المللی تا پایان سال ۲۰۲۱ شامل مساعدت توسعه رسمی، فاینانس صادرات، سرمایه گذاری و حمایت از توسعه تجاری و مالی خاتمه دهیم.

به منظور حمایت از کشورهای در حال توسعه برای کنار گذاشتن زغال سنگ، کشورهای کانادا، آلمان، انگلیس و آمریکا موافقت کردند حداکثر دو میلیارد دلار برای حمایت از فعالیت صندوقهای سرمایه گذاری اقلیمی فراهم کنند.

سران این گروه همچنین برنامه کربن زدایی صنعتی گروه ۷ را کلید زدند که هدف آن تسریع نوآوری، بکارگیری فناوری کربن زدایی و هماهنگ کردن استانداردها در صنایعی مانند سنگ آهن و فولاد، سیمان، مواد شیمیایی و پتروشیمی به منظور رسیدن به آلایندگی صفر در کل اقتصاد است.

برای نخستین بار سران گروه ۷ توافق کردند اهداف اقلیمی کوتاه مدت و بلندمدت با هدف محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه را یکدست کنند.

سران این گروه اعلام کردند ما متعهد هستیم تا سال ۲۰۵۰ آلایندگیها را به صفر برسانیم و آلایندگیهای جمعی این گروه را تا سال ۲۰۳۰ نصف کرده و فاینانس اقلیمی را تا سال ۲۰۲۵ افزایش داده و بهبود دهیم و حداقل ۳۰ درصد از زمینها و اقیانوسها را تا سال ۲۰۳۰ حفاظت یا حمایت کنیم.

تحت برنامه “بازسازی بهتر جهان”، سران گروه ۷ متعهد شده اند کمکهایشان را افزایش دهند و ۱۰۰ میلیارد دلار در سال از طریق صندوق بین المللی پول فراهم کنند تا به کشورهای در حال توسعه دسترسی سریعتری به فاینانس فراهم کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، تعهدات گروه ۷ در بخش حمل و نقل چندان تعریف نشده است. در انرژی داخلی، بیانیه مشترک گروه ۷ تحت ابتکار “بکارگیری دستگاهها و تجهیزات فوق کارآمد”، از هدف دو برابر کردن بهره وری روشنایی، خنک سازی و سیستمهای یخچال و موتور که تا سال ۲۰۳۰ در سطح جهانی فروخته می شود، پشتیبانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا