اقتصاداهم اخبارتشکلهاخراسان جنوبیشرکتهاصادرات و وارداتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذاییگفتگو و مصاحبه

وزارت کشاورزی باید استراتژی تحول در بخش کشاورزی را با تعامل با تشکل های بخش خصوصی و تولید کنندگان و صادرکنندگان واقعی آغاز کند

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین) از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهندس محسن احتشام در خصوص استفاده از ظرفیت کشاورزی در توسعه صادرات و انتظارات  از وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به خبرنگار ما گفت: بسیار خوشنودیم که دوران تاریک وزارت جهاد کشاورزی در دوران وزارت آقای خاوازی به پایان رسید ، متاسفانه در این دوران نه تنها اقدامات موثری را در بهینه کردن فرآیند های بخش کشاورزی و ایجاد زنجیره های ارزش شاهد نبودیم بلکه آنچه از قبل ایجاد شده در این فرآیند ها و زنجیره ها به گوشه رانده شد و بی عدالتی و رانت و ایجاد تعارض بزرگ در بین تولید کنندگان و صادر کنندگان بخش کشاورزی را شاهد بودیم به نحوی که تعارض متاسفانه جایگزین تعامل گردید و محصولات بسیاری از جمله زعفران دوران سیاهی را تجربه کرد .

این صادر کننده و کار آفرین نمونه ملی در چندین دوره افزود: وزیر محترم جدید کشاورزی  باید استراتژی تحول در بخش کشاورزی را با تعامل با تشکل های بخش خصوصی و با تولید کنندگان و صادرکنندگان واقعی آغاز کند .

احتشام ادامه داد: تکیه بر چرخه مدیریت عملکرد و مبنا قرار دادن عملکرد ها برمبنای سیاست های اصولی نظام در توسعه اقتصادی در ایجاد اشتغال و میزان ارز آوری و محرومیت زدایی .

باید مبنای هر گونه نگرش و رفتار وزارتخانه باشد .نه ایجاد رانت و بی عدالتی و از بین بردن انگیزه کار رو تلاش و زحمات صادقانه فعالان اقتصادی که سالم و بر مبنای اهداف و سیاست های کلان نظام و دولت محترم فعالیت می کنند.

رئیس شورای ملی زعفران افزود: وزیر جدید باید عدالت را به فضای کسب و کار بخش کشاورزی برگرداند و با هرگونه ایجاد رانت و بی عدالتی بر خورد کند و بهبود فضای کسب و کار بخش کشاورزی یکی از الویت های وزیر محترم کشاورزی باید باشد .

احتشام در پایان گفت: بسیاری ازامور بهتر است به خود تشکل های بخش کشاورزی واگذار گردد و دولت محترم دخالتی در فرآیند اجرا نکند بلکه کنترل و نظارت کند .شناسایی نقاط قوت و ضعف فرصت ها و تهدیدات کشاورزی ایران و تدوین برنامه استراتژیک و طرح ریزی استراتژیک بخصوص با توجه به بحران آب که استراتژی های بخش کشاورزی را تعیین می کند بسیار حائز اهمیت است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا