اقتصادانرژیخوزستانصنعت و معدن

وجود صنایع پتروشیمی ماهشهر را از اعتبارات عمرانی محروم کرده است

به گزارش تولید آنلاین، ناصر فیصلی‌زاده اظهار کرد: با وجود ۲۱ شرکت پتروشیمی، اداره کل بنادر و دریانوردی و ده‌ها شرکت حمل و نقل بندری، وضعیت جاده‌ها، ورودی‌ها و روشنایی بندر ماهشهر به هیچ عنوان خوب نیست.

وی با بیان اینکه جاده‌های ارتباطی بندر ماهشهر به جاده‌های مرگ تبدیل شده‌اند، افزود: باعث و دلیل این وضعیت خود شرکت‌ها و صنایع هستند و متأسفانه همکاری و مساعدت خوبی در بحث ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود ندارند.

رئیس شورای شهر بندر ماهشهر بیان کرد: در بحث عمرانی اعتبارات آنچنانی نداریم و وجود شرکت‌های پتروشیمی باعث شده استان به بندر ماهشهر به عنوان یک منطقه برخوردار نگاه کرده و از اختصاص اعتبارات عمرانی به این شهر خودداری کنند.

وی ادامه داد: در بحث پرداخت عوارض آلایندگی‌ها نیز شرکت‌های پتروشیمی به غیر از یکی دو شرکت، تاکنون اقدام خاصی انجام نداده‌اند و در این راستا شهرداری بندر ماهشهر مبلغ هنگفتی از پتروشیمی‌ها طلبکار است.

فیصلی‌زاده با بیان اینکه صنایع پتروشیمی عوارض آلایندگی‌های سال ۹۰ تا ۹۴ را پرداخت نکرده‌اند، بیان کرد: در سال ۹۵ نیز تنها برخی شرکت‌ها اقدام به پرداخت این عوارض کردند و برای دریافت آن باید دست به التماس و خواهش بزنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر افزود: وجود صنایع پتروشیمی باعث ایجاد حاشیه‌نشینی و مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی در بندر ماهشهر شده و با این حال نتوانسته‌اند خدمات شایسته‌ای به شهرستان ارائه کنند.

وی در پایان با انتقاد از به کارگیری و استخدام نیروهای غیر بومی در صنایع بندر ماهشهر، تصریح کرد: خدماتی نیز که صنایع پتروشیمی ارائه کرده‌اند برای کارکنان و نیروهای خودشان بوده و نمی‌توانند از این بابت منتی بر سر شهروندان و مسئولان شهرستان بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا