اقتصاد بین المللانرژی

واکنش مثبت بازار نفت به نشست ۱۸۹ اوپک

در حالی که اقتصاد جهان خود را آماده عبور از بحران کرونا می‌کرد، شناسایی سویه جدید کرونا باعث شد تا امیدها به کنترل این همه‌گیری کمرنگ شود.

همین موضوع، تقاضا برای نفت که روندی صعودی به خود گرفته بود را کاهش داد تا در روز جمعه هفته گذشته، نفت بیش از ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست دهد. کاهش قیمتی که از بهار سال گذشته و پیش از توافق کاهش تولید نفت اوپک‌پلاس بی‌سابقه بود.

همین موضوع باعث شد تا جلسات کمیته نظارتی و کارشناسی اوپک و اوپک‌پلاس با تاخیر برگزار شود تا فرصت لازم برای بررسی شرایط موجود امکان‌پذیر شود.

با این حال واکنش اعضای اوپک و اوپک‌پلاس در روزهای گذشته باعث شده تا بازار نفت در آستانه برگزاری نشست ۱۸۹ اوپک که قرار است عصر امروز و به صورت وبینار برگزار شود، واکنش مثبت نشان دهد.

بر این اساس، قیمت نفت که در پایان معاملات روز گذشته با ریزش همراه بود، معاملات امروز خود را با افزایش آغاز کرد.

نفت برنت با ۳.۳ درصد رشد قیمت به ۷۱ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز سه درصد گران‌تر از روز گذشته معامله شد و ۶۸ دلار و ۲۱ سنت قیمت خورد.

امروز صدو هشتاد و نهمین نشست اوپک برگزار خواهد شد. فردا نیز اوپک و اوپک‌پلاس بیست و سومین نشست خود را برگزار می‌کنند تا درباره چگونگی اجرای توافق کاهش تولید در ماه آینده میلادی تصمیم‌گیری کنند.

این نشست‌ها در سایه نگرانی‌ها نسبت به شیوع سویه جدید کرونا برگزار می‌شود و ممکن است تصمیم برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای افزایش عرضه نفت در هر ماه دستخوش تغییر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا