استان هااقتصادبازارصنعت و معدنکرمانشاه

واحدهای صنعتی سرپل ذهاب از پرداخت سود تسهیلات معاف هستند

به گزارش تولید آنلاین، فتحعلی محمدزاده روز یکشنبه (دیروز) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با دستور کار بررسی آخرین وضعیت واحدهای صنعتی، صنفی و معدنی آسیب دیده از زلزله در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، افزود: این اقدام با هدف احیای واحدهای صنعتی که در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری ۲۱ آبان پارسال دچار خسارت شده بودند، صورت گرفت.
وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته آواربرداری ۹۸ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده زلزله اخیر پایان یافت، اظهار داشت: ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی اولویت دار با اشتغالزایی ۲۴۰ تن که در جریان زلزله آسیب دیده بودند، بدون استفاده از تسهیلات به چرخه تولید بازگشته اند.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور بیان کرد: در شهرک صنعتی سرپل ذهاب ۵۶ طرح داریم که ۳۲ طرح آن را بانک مصوب کرده و در دستور کار صندوق است و ۲۱ مورد نیز هیات مدیره تصویب کرده و بانک ها می توانند عقد قرارداد کنند.

تصویب ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای صنعتی سرپل ذهاب
مدیرعامل صندوق ضمانت‌ سرمایه ‌گذاری صنایع کوچک کشور نیز در این جلسه از تصویب ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۲۱ واحد صنعتی و تولیدی آسیب دیده ناشی از زلزله ۲۱ آبان ۹۶ در سرپل ذهاب خبرداد.
محمدحسین مقیسه افزود: از ۵۶ واحد صنعتی آسیب دیده در شهرستان سرپل ذهاب، ۳۲ واحد مصوبه بانک دارند.
وی با بیان اینکه برای ارائه ضمانت نامه به واحدها منتظر پرداخت کارمزد از طرف آنها هستیم، میزان کارمزد پرداختی را یک و نیم درصد کل مبلغ ضمانت نامه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود این کارمزد به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط سه ماهه از واحدهای صنعتی و تولیدی دریافت می کنیم.
وی گفت: تا زمانی که کارمزد پرداخت نشود ما نمی توانیم کاری انجام دهیم و در صورت پرداخت کارمزد به طور میانگین ظرف یک هفته ضمانت نامه ارائه می شود.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور گفت: با توجه به کارهایی که آغاز شده است و همچنین میزان تعهدات قبلی استان، هم اکنون ۳۰ درصد سرمایه صندوق ضمانت صنایع کوچک به کرمانشاه تعلق گرفته است.
مقیسه بیان کرد: البته کرمانشاه در زمینه ریسک خسارات صندوق نیز یکی از استان هایی است که بالاترین ضریب را دارد و بخش عمده ای از ضمانت نامه ها حتی قبل از زلزله نیز در موعد سررسید پرداخت نشده است.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا