اهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنفارس

واحدهای تولیدی راکد برای راه‌اندازی مجدد به افراد توانمند واگذار شوند

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین) ، به نقل از ایرنا؛ جمال رازقی جهرمی افزود: البته نباید اینگونه تصور شود که هر واحد تولیدی و کارخانه‌ای که دچار تعطیلی شده امکان راه‌اندازی مجدد آن وجود دارد و حتما باید راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: باید برای راه‌اندازی آن دسته از واحدهایی که برای کار خود بازار دارند و بنا به هر دلیل تعطیل شده‌اند به شرط داشتن بازار و اینکه بتوانند کالای تولیدی خود را به فروش برسانند هر اقدامی که می‌توان انجام داد.

او اظهار داشت: در استان فارس تا بحث حمایت از واحدهای تعطیل شده و راه‌اندازی مجدد آنها به میان می‌آید نام چند واحد تولیدی و کارخانه مطرح می‌شود که در اصطلاح می‌توان گفت که این واحدها مرده‌اند و با هیچ اقدام و حمایتی نمی‌توان آنها را دوباره فعال کرد و هرچه در این راه وقت، پول و انرژی صرف شود بی اثر خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: در همین راستا پیشنهاد می‌شود که هر واحد تولید تعطیلی که پس از بررسی کارشناسی مستعد راه‌اندازی مجدد شناخته شد این کار حتما با اخذ تعهد کتبی از صاحب آن انجام شود و تعهد شود که ظرف مدت زمان مشخصی تعداد مشخصی فرصت شغلی در آن واحد ایجاد شود.

رازقی افزود: در این صورت است که می‌توان هرگونه حمایتی را از آن واحد تولیدی به عمل آورد.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی فارس نیز در جهت اجرای دقیق و اثرگذار این تصمیم یعنی شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل آماده همکاری با مجموعه‌ها و عوامل دست اندرکار است.

دولت سیزدهم یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و اینک با دستور رئیس جمهوری تلاش بر این است تا ظرفیت بلا استفاده حدود ۴۰ درصدی بخش تولید و صنعت احیا شود.

رییس جمهوری هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های موجود حدود ۴۰ درصد از ظرفیت بخش تولید و صنعت معطل و بلا استفاده است، تاکید کرد: باید کارگروهی با حضور وزارتخانه‌های مربوطه اعم از سمت و اقتصاد ایجاد شود که ضمن پایش کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی، ظرفیت‌های موجود اما تعطیل یا نیمه تعطیل را شناسایی و مشکلات موجود را برطرف کند و اینگونه اقدامات می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال رونق تولید را نیز به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا