بانک، بیمه و بورس

همتی از بانک مرکزی رفت؟

چند روزی است که پس از احراز صلاحیت عبدالناصر همتی برای کاندیدای ریاست جمهوری، اخبار تایید نشده ای مبنی بر” فشارها بر ارزپاشی بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز و مخالفت رئیس کل این بانک” مطرح شده است.

در پی این موضوع، شب گذشته همتی در واکنش به این موضوع در کلاب هاوس با تاکید براینکه رئیس جمهور درخواستی برای ارزپاشی از من نداشته‌اند، توضیح داد: رئیس جمهور به من گفتند که اگر در رقابت‌ها بخواهید بمانید باید استعفا بدهید، من گفتم به نظرم مشکلی ندارد اما اگر شما نظرتان بر این است قبول می‌کنم. ایشان صاحب اختیار هستند و حتما تشخیصشان درست است.

همچنین، طبق گفته وی، مدتی است که قائم بانک مرکزی امور این بانک را در دست گرفته است.

در این زمینه، امروز نیز در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت عبدالناصر همتی حضور نداشت و اکبر کمیجانی – قائم مقام رئیس کل بانک مرکزی – در این جلسه حضور داشت.

بر این اساس، این شائبه تقویت شده که همتی احتمالا دیگر رئیس کل بانک مرکزی نیست. البته هنوز این خبر از هیچ مبادی رسمی تایید و اعلام نشده است.

پورمحمدی، جایگزین همتی نیست

در این میان، احتمالاتی در رابطه با جایگزینی حمید پور محمدی – معاون سازمان برنامه و بودجه – به جای همتی در ریاست کل بانک مرکزی مطرح شده است که سازمان برنامه و بودجه این مورد را تکذیب کرد.

پیگیری از سازمان برنامه و بودجه با این اعلام همراه شد که با وجود پیشنهادی که به پورمحمدی برای ریاست کل بانک مرکزی شده، وی به دلایلی از پذیرش این سمت خودداری کرده است.

در کنار پورمحمدی گزینه دیگر اکبر کمیجانی – قائم مقام بانک مرکزی – مطرح است، ولی هنوز گزینه نهایی مشخص نشده و بانک مرکزی نیز موضعی در این رابطه نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا