اقتصاد

نوید رشد اقتصادی در بودجه ۱۴۰۱

به گزارش روز یکشنبه از سازمان برنامه و بودجه، «مسعود میرکاظمی» در نشستی با حضور روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها اظهار داشت: تنظیم بودجه ۱۴۰۱ را بر اساس مقتضیات کشور، اسناد بالادستی و توجه ویژه به برنامه در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه بودجه، شکل دهنده اقتصاد و ضمانت کننده اهداف عالی کشور است افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد بالا دستی، تاکید بر تغییر ساختار و اثربخش کردن بودجه دارند. بنابراین ادامه روند فعلی به مصلحت کشور نیست و باید در ساختار بودجه بازنگری شود. شروع دولت سیزدهم بهترین فرصت است تا ایده‌های منطبق بر اسناد را به روش‌های اجرایی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه در شرف تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم، افزود: تغییر، یک ضرورت است و این تغییر باید عاقلانه و همراه با برنامه باشد. در سیاست اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از منابع تاکید شده است.

میرکاظمی ادامه داد: هرجای کشور موضوعات با حساسیت دنبال شده و مشکلات مورد رصد و پیگیری قرار گرفته به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم. در برنامه ۱۴۰۱ تاکید اصلی بر تحقق رشد اقتصادی است و سهم هر یک از بخش‌ها را مشخص و برای آن منبع درنظر می‌گیریم، بطوری که قابل رصد و متضمن تحقق اهداف عالی اقتصاد باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه و بودجه سال آینده حساسیت روی درآمد نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: باید مدیران ما نسبت به درآمد دستگاه‌ها، استان و شهرستان‌ها حساس باشند و هنر مدیر این است که جذب منابع کند. انجام برخی پروژه‌ها در سطح کشور باید از طریق فاینانس داخلی و خارجی صورت گیرد و همه در قبال این برنامه مسئولیت پیدا می‌کنند.

میرکاظمی با بیان اینکه اولویت اول کشور درست شدن اقتصاد است، ادامه داد: حتما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که فشار زندگی مردم کمتر شود. باید درآمد خانوار را بالا ببریم و ما می‌توانیم منابع را اثربخش کنیم و این به دست شما همکاران در سازمان انجام می‌شود.

نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه، دیروز (شنبه) بعد از ظهر با حضور روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها و به صورت مجازی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا