بانک، بیمه و بورس

نوسان سکه در کانال ۱۱ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، در ساعت ۱۳ امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۱۱ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۵ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۷۰۴ هزار تومان شد.

همچنین هر انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۶۳ دلار و ۸۲ سنت قیمت خورد.

مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن دلار و اونس جهانی است. براین اساس قیمت دلار از حدود ۲۴ هزار تومان از شنبه هفته گذشته وارد کانال ۲۵ هزارتومان شده است و اکنون به قیمت ۲۵ هزار و ۲۲۳ تومان در صرافی بانکی معامله می‌شود. بهای اونس جهانی نیز که در حدود یک‌هزار و ۷۹۵ دلار بوده، اکنون به رقم یک‌هزار و ۷۶۳ دلار رسیده است.

قیمت سکه نیز در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال ۱۱ میلیون تومان در نوسان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا