راه و مسکن

نخستین سفر دریایی از بوشهر به قطر مهر امسال انجام می‌شود

به گزارش روز دوشنبه از سازمان بنادر و دریانوردی «محمد شکیبی نسب» درباره آخرین اقدامات انجذو گرفته در بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر، با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته برای آماده‌سازی بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بوشهر، اظهار داشت: این پایانه تا پایان مرداد ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد و علاوه بر این، بخش خشکی پایانه شامل سالن مسافری هم تا پایان مهرماه سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: استفاده از اسکله LNG و هتل ۵ ستاره نخل به عنوان ظرفیت موجود در بندر کنگان نیز یکی از گزینه‌های پیش‌رو و در دست بررسی است تا شاهد جابجایی مسافران از آن طریق به بندر دوحه باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه در بخش مسافر، کالا و تجهیزات باید تقاضا مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: شناورهای رو-رو پسنجر امکان جابه‌جایی کالا و مسافر را خواهند داشت و علاوه بر این، درخواست‌هایی از سوی کشتی‌های کروز به منظور فعالیت در طول بازه زمانی جام جهانی ارائه شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه درخواست فعالیت کشتی‌های کروز در حال بررسی و اطلاعات کشتی‌ها در حال اخذ است، ‌اظهار داشت: برخی از فعالان اقتصادی قصد دارند کشتی‌های خارجی را به صورت چارتر اجاره کنند تا در طول جام جهانی فعالیت کرده و در خط کشتیرانی بوشهر-دوحه اقدام به فعالیت و جابه‌جایی مسافر کنند.

اولین سفر دریایی مهر امسال از بوشهر به دوحه انجام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه به منظور فعالیت هرچه بهتر در راستای پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ‌ زیرساخت‌های دریایی مناسب را در بندر بوشهر تامین می‌کنیم، بیان کرد: در حوزه شناورها علاقه‌مند به فعالیت حداکثری بخش خصوصی هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مهرماه سال جاری اولین سفر دریایی از بوشهر به دوحه انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر افزود: شناورهای رو-رو پسنجر از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و در حال آماده کردن مقدمات برای تردد یک شناور رو-رو پسنجر در طول دوران برگزاری جام جهانی فوتبال در مسیر بوشهر- قطر هستیم.

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه بر اساس توافقات ایجاد شده از طرف مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با کشور قطر، هم‌زمان از ظرفیت شناورهای سنتی به منظور صادرات و جابه‌جایی مواد غذایی به قطر استفاده خواهیم کرد، گفت: تنها مساله در مورد جابه‌جایی مواد غذایی از طریق شناورهای سنتی مربوط به قرنطینه نباتی و استاندارد است و با لحاظ این موارد مشکلی وجود نخواهد داشت و در حال حاضر بندر «الرویس» آماده پذیرش بوده و صرفاً بحث قرنطینه و استاندارد مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه چه در بخش جابه‌جایی مسافر از طریق شناورهای کروز، چه در بخش جابه‌جایی مسافر و بار از طریق شناورهای رو-رو پسنجر و چه جابه‌جایی کالا از طریق شناورهای سنتی شاهد بهترین پشتیبانی از جام جهانی فوتبال در قطر خواهیم بود، اظهار کرد: سعی خواهیم کرد بهترین همکاری را با کشور دوست و همسایه خود یعنی قطر داشته باشیم و در عین حال به بهترین شکل ممکن از فرصت اقتصادی برای کشور استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا