انرژی

نحوه مصرف برق در صنایع سیمان و فولاد مشخص شد

به گزارش روز دوشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» با تاکید بر ضرورت استمرار تولید در حوزه‌ های مختلف صنعتی و معدنی و اهمیت سیمان و فولاد در اقتصاد کشور، اظهار داشت: با پیگیری‌های وزارتخانه و به منظور حمایت از تولید در صنایع سیمان و فولاد، ستاد فرماندهی راهبری اوج بار کشور در مصوبه‌ای نحوه مصرف در این دو صنعت را ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه این مصوبه، بازه زمانی و میزان فعالیت صنایع سیمان و فولاد را از روز دوشنبه (۲۸ تیرماه) تا یکشنبه (سوم مرداد ماه) را تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: مقرر شد نحوه ادامه فعالیت صنایع مذکور بعد از این دوره در جلسه هفته آینده (روز شنبه ۲ مرداد ماه) بررسی و نتایج آن اعلام شود.

زرندی همکاری حوزه صنعت درخصوص مصرف برق را مناسب دانست و افزود: تمام تلاش وزارت صنعت، حمایت از بخش تولید است و با توجه به شرایط فعلی سعی شد تا با تنظیم این برنامه، ضمن فعالیت حداکثری این صنایع، نهایت صرفه‌جویی و همکاری را با شرکت توانیر داشته باشیم.

به گفته وی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۸ و ۲۹ تیرماه) صنایع سیمان از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح مجاز به فعالیت بدون محدودیت هستند و از ساعت ۸ تا ۲۴ با ۳۰ درصد دیماند مصرفی می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

زرندی تصریح کرد: صنایع فولاد نیز در این ۲ روز از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح مجاز به فعالیت با ۵۰ درصد و از ساعت ۸ تا ۲۴ صرفا با ۱۰ درصد دیماند مصرفی می توانند فعالیت کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: با توجه به این مصوبه، صنایع سیمان از روز چهارشنبه (۳۰ تیرماه) تا یکشنبه (۳ مردادماه) بدون هیچ‌گونه محدودیت می‌توانند فعالیت تولیدی داشته باشند و صنایع فولاد نیز در این مدت با ۵۰ درصد دیماند مصرفی مجاز به فعالیت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا