اقتصادبازاربانک، بیمه و بورسصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

نانوایی ها ۵۵ میلیون تومان تسهیلات می گیرند

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: به هر نانوایی ۵۵ میلیون تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی پرداخت می شود.
به گزارش تولید آنلاین، یزدان سیف  افزود: در هر ماه ۲ هزار فقره از این تسهیلات به صاحبان نانوایی ها پرداخت می شود که برای این منظور ۳۶۰ میلیون تومان در سال جاری تامین شده است تا نانوایی ها بهداشتی تر شوند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، در مورد غنی سازی نان نیز گفت: غنی سازی نان در دستورکار است و از آنجایی که مشتری قدرت انتخاب آرد را ندارد، آدر نانوایی ها با برخی مواد مانند آهن و اسید فولیک غنی سازی می شوند اما غنی سازی آرد با ویتامین D با توجه به اینکه ممکن است برخی مردم نسبت به آن آلرژی داشته باشند و موجب مسمومیت شود، انجام نمی شود.
سیف در خصوص غنی سازی سایر مواد غذایی حاوی آرد اظهار داشت: آرد برخی از محصولات که مشتری ها قدرت انتخاب دارند مانند ماکارونی، قابلیت غنی سازی ۱۰۰ درصدی دارد که البته زیرنظر وزات بهداشت انجام می شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ۲۴ دی ماه سال جاری در جشنواره عکس خوشه از عملیاتی شدن سامانه آرد از شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به توافق انجام شده، از شهریورماه امسال خرید آرد توسط نانوایان از کارخانه‌ها به‌ واسطه سامانه‌های بانک سپه امکانپذیر خواهد بود.
وی افزود: امضای این تفاهم نامه در ادامه روند رو به رشد همکاری این شرکت با بانک سپه بوده و قرار است بانک سپه ماهانه به ۲هزار نفر از نانوایان تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از شهریورماه سال جاری خرید آرد از طریق سامانه بانک سپه فراهم خواهد شد، گفت: همه صنوفی که از کارخانه‌ها آرد خریداری می‌کنند، باید با مراجعه به بانک سپه نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه بانک مذکور اقدام کنند.
وی اضافه کرد: از شهریورماه امسال شاهد خرید و فروش آرد در سامانه بانک برای مصارف صنف و صنعت و آزادپز خواهیم بود.
اکنون بدون احتساب واحدهای نانوایی صنعتی، حدود ۹۰ هزار واحد نانوایی سنتی در کشور فعال است که بیش از ۹۳ درصد نان کشور را تولید می کنند و ۳۰ هزار واحد، مازاد بر نیاز است.
سرانه مصرف سالانه نان برای هر ایرانی حدود ۱۷۰ کیلوگرم است و ایران جزو ۵ کشور نخست مصرف کننده نان در دنیا به شمار می آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا