اقتصادتجارتدسته‌بندی نشدهکار و تعاون

مواجهه صنعت کفش با مشکلات کلی اقتصاد

به گزارش تولید آنلاین، رسول شجری در مورد دلایل عدم فروش کالا توسط برخی بازاریان تهران به شهرستان‌ها گفت: نوع بیان این مطلب در حضور رئیس جمهور را غلط می‌دانم و این گونه نبوده است که بازاریان کالا به شهرستان‌ نفروشند.

رئیس اتحادیه کفش دست‌ دوز تهران افزود: به علت وجود کارخانه‌های چرم در تبریز در حال حاضر چرم مورد نیاز تهران از تبریز تامین می‌شود و این گونه نبوده است که تولید‌کنندگان کالا به شهرستان‌ها و یا تبریز نفروشند.

وی با اشاره به اینکه مشکل گشایش اعتبار است، بیان داشت: از زمانی که  نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان شد، تاکنون ارز با این نرخ در اختیار  واردکنندگان قرار نگرفته است.

شجری با تاکید بر اینکه بخشی از مواد اولیه تولید‌کنندگان کفش وارداتی است، بیان داشت: تولید‌کننده یا واردکننده‌ای که در گذشته مواد اولیه مورد نیاز این بخش را وارد کرده است، اکنون نمی‌تواند برای جایگزین و تامین دوباره مواد اولیه خود گشایش اعتبار کند.

رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران با بیان اینکه طرح موضوع غلط بوده است، گفت: مشکل جای دیگری است و در اینجا بروز کرده است.

شجری با بیان اینکه در دو سال گذشته بازار چرم بسیار کم رونق بوده است، اظهار داشت: ممکن است در شرایط فعلی برخی هم سوء‌استفاده کنند، اما مشکلاتی که صنعت کفش با آن مواجه است، همان مشکلات کلی اقتصاد است.

وی افزود: یکی از مشکلات واردکنندگان بعد از تک نرخی شدن ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان این است کالاهایی که در گذشته ثبت سفارش شده است، الان هزینه‌های گمرک و حمل و نقل و ترخیص آنها براساس نرخ ۴۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

به گزارش فارس: در حالی برخی واردکنندگان از عدم تخصیص ارز برای واردات به نرخ ۴۲۰۰ تومان خبر می‌دهند که ولی الله سیف در مراسم رونمایی از سامانه نیما با رد عدم پرداخت ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان گفت: از ۲۲ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه ۹ هزار و ۲۱۰ فقره تخصیص ارز انجام شده که ارزش آن معادل ۲ میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار بوده است.

وی حجم تخصیص ارز به یورو طی روزهای گذشته را ۵ هزار و ۲۵۰ فقره برشمرد که معادل دلاری آن یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار است.

این گزارش می‌افزاید، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران روز چهارشنبه هفته گذشته در  همایش هم اندیشی اتحادیه‌های پوشاک کشور جهت حمایت از تولید داخلی گفت در جلسه آقای روحانی رئیس جمهور و فعالان اقتصادی تبریز مطرح شده که بازار تهران به شهرستان‌ها کالا نمی‌فروشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا