اقتصادبانک، بیمه و بورس

مفهوم اقتصادی سنهاب چیست؟

سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه را بر عهده دارد.
به گزارش تولید آنلاین به نقل از میزان سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب)، در ابتدا به منظور بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکت‌های بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت برای ارائه به دستگاه‌های نظارتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعریف شد. لیکن در هنگام طراحی و پیاده سازی سیستم، با رویکردی جامع نگرانه به آن پرداخته شد و هدف وسیع‌تر تجمیع اطلاعات و فراهم آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه مدنظر قرارگرفت.

طراحی و تولید سامانه از دی ماه سال ۱۳۹۰ در دستور کار واحد فاوای بیمه مرکزی قرار گرفت و هم اکنون بخش‌های مهم و اصلی آن طراحی و به بهره برداری رسیده است.

اهداف سامانه سنهاب
از اهداف سامانه سنهاب می‌توان به انجام تکالیف قانونی ساز برای تهیه سامانه جامع نظارتی، سهولت دسترسی به آمار و اطلاعات عملکردی شرکت‌های بیمه به منظور اشراف اطلاعاتی به صنعت بیمه، امکان ارائه سرویس‌های ارزش افزوده به بیمه گذاران، ارائه سرویس‌های ارزش افزوده به شرکت‌های بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی و ارائه گزارش‌ها و داده‌های مورد نیاز به وزارت امور اقتصادی و دارایی و میسر نمودن تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با داده‌های صنعت بیمه اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا