انرژیحمل و نقلصنایع معدنیصنعت و معدنکار و تعاونکشاورزی و صنایع غذایی

معرفی مهمترین شرکت های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش تولید آنلاین ، شرکت صنایع شیر ایران!
شرکت صنایع شیر ایران پگاه با ۱۷ شرکت تولیدی زیرمجموعه، بزرگترین واحد صنایع غذایی و لبنی خاورمیانه و پیشرو در صنعت فرآوری شیر و فرآورده های آن با سابقه‌ای ۶۰ ساله به شمار می آید.
این شرکت با استفاده از فناوری های پیشرفته و تولید فرآورده هایی منطبق با استانداردهای ملی و بین المللی کیفی با رعایت قوانین زیست محیطی، بیشترین سهم بازار در شیر و فراورده های شیری کشور ۲۱% در سال ۹۳ شمسی و همچنین سهم روزافزونی از بازار شیر و فراورده های شیری در منطقه را به خود اختصاص دهد. انتظار می‌رود در پایان سال ۹۴شمسی، سهم شرکت از بازار فراورده های شیری کشور به ۳۰% برسد.
از افتخارات این شرکت، صادرات محصولات به ۱۷ کشور دنیا و کسب گواهینامه‌های ISO۱۰۰۰۲ از شرکت IQM، ISO۹۰۰۱، ISO۲۲۰۰۰، ISO۱۴۰۰۱، HACCP و نیزگواهینامه ISO۵۰۰۰۱ مدیریت انرژی برای اولین بار در صنایع غذایی کشور اشاره نمود.
شرکت پتروشیمی جم!
پتروشیمی جم به لحاظ ظرفیت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی ایران است و دارای چهار واحد تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و یک بوتن است. پتروشیمی جم با سرمایهی ۹,۶۰۰ میلیارد ریال، ارزش بازاری برابر با ۷۱,۱۵۵ میلیارد ریال دارد.
۸۰ درصد محصولات تولیدی این شرکت به بیش از ۲۰ مقصد تجاری دنیا صادر می شود. چین یکی از بزرگترین بازارهای هدف جم در شرایط فعلی و پس از آن کشورهای ترکیه، پاکستان،کشورهای CIS وخاور دور، بنادر اروپایی و آمریکای جنوبی نیز دروازه ورود محصولات شرکت به بازارهای بین المللی قرار دارند
شرکت ملی نفتکش ایران!
شرکت ملی نفتکش ایران با در اختیار داشتن۶۲ فروند کشتی شامل ۴۲ تانکر وی ال سی سی و ظرفیت حمل ۱۵,۵ میلیون تن محمولههای نفتی، بزرگترین شرکت نفتکش در جهان به شمار می آید. این شرکت نفت خام ایران را به بازارهای صادراتی انتقال می‌دهد و همچنین در تجارت متقابل محموله‌های نفتی را برای برخی از ۱۵۰ رشته نفت در سرا
سر جهان، از جمله رویال داچ شل، توتال و شرکت‌های تولیدی نفت دولتی کویت و ابوظبی حمل می‌کند.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران!
در حال حاضر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین هلدینگ حمل ونقل کشور، با حدود نیم قرن فعالیت درخشان در صنعت جهانی حمل‌ونقل دریایی و با دارا بودن شبکه بینالمللی مطمئن و دفاتر نمایندگی در سراسر جهان، توانایی ارائه خدمات متنوع حمل‌ونقل، سریع و فراتر از انتظارات مشتریان را داشته و به عنوان یک شریک جهانی شایسته برای صاحبان کالا و مشتریان خود شناخته می‌شود.
این شرکت بورسی با دارا بودن ناوگانی مقتدر و متنوع از انواع کشتیهای اقیانوس‌پیما و شناورهای خدماتی با ظرفیتی متناسب با نیاز بازار شامل ۸۵ فروند کشتی، در کلیه مسیرهای بین‌المللی، مشغول به فعالیت است و جهت حملونقل کالا به بسیاری از بنادر مهم جهان تردد کرده و به ارائه خدمات متنوع و مدرن همچون سرویس‌های Door-to -Door می‌پردازد.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای کسب سهم مناسبی از بازار حمل ونقل دریایی، همواره تلاش خود را برای توسعه فعالیت در عرصه جهانی به کار گرفته و در این راستا خطوط کشتیرانی مختلفی را از منطقه خلیج‌فارس به کلیه بنادر کشورهای آسیایی، بنادر کشورهای واقع در جنوب دریای مدیترانه، آمریکای لاتین و همچنین آفریقا دایر کرده و توانسته است جایگاه ویژهای را در بخش حمل کانتینری در منطقه به خود اختصاص دهد.
شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران!
این شرکت با تأسیس ۲۶ شرکت و شعب تابعه و وابسته در بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین گمرکات زمینی، هوایی و دریایی کشور و همچنین با به‌کارگیری نیروی انسانی مجرب و توانمند، تکریم ارباب‌رجوع و رعایت امانت‌داری، خدمات خود را به‌عنوان یکی از معدود شرکای کاری مورد اعتماد گمرک جمهوری اسلامی در چارچوب رویه‌های گمرکی و تجاری همچون واردات، صادرات، کابوتاژ، ترانزیت خارجی و داخلی و… به صاحبان، واردکنندگان و صادرکنندگان محترم کالا ارایه می‌دهد و قریب به ۹۳ درصد امور گمرکات هوایی کشور را در اختیار دارد.
از افتخارات آن عضویت در «فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های انبارداری و لجستیک» IFWLA از سال ۱۳۵۱شمسی به عنوان عضو مؤسس، با هدف تبادل اطلاعات، دانش و تجربه در کنار نمایندگان کشورهای استرالیا، بلژیک، فرانسه، یونان،ایتالیا،سوییس، ایالات متحده آمریکا و بریتانیا می‌باشد.
از فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی در این شرکت میتوان به سرمایه گذاری در زمینه حمل ونقل بین المللی و ارایه خدمات گمرکی درحداستانداردهای بین المللی جهت افزایش سهم ایران از ترانزیت کالا از طریق کریدورهای بین المللی عبوری ازایران،ورود به حوزه تجارت بین الملل به عنوان واسط تجارت داخلی بین الملل،ایجاد انباره ای ادامه صفحه بعد
مکانیزه و پایانه های کانتینری در بنادر جنوبی کشور، ایجاد پایانه های ذخیره سازی مشتقات نفتی در مبادی ورودی مرزهای زمینی، ایجاد پایانه های مدیریت بار و توزیع مویرگی کالا و … اشاره نمود.
صبا فولاد خلیج فارس!
این شرکت برای احداث یک کارخانه فولادسازی به‏ ظرفیت نهایی ۴/۵ میلیون تن آهن اسفنجی و ۴/۵ میلیون تن بیلت و اسلب در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع در جنوب ایران ایجاد شده است. بدین سبب از فرصتهای دسترسی به منابع آبی فراوان و مجاورت با بنادر اصلی صادرات و واردات کشور، کاهش هزینه صادرات و واردات و به تبع آن قابل رقابت بودن محصول در بازار منطقه برخوردار است.
پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۴ شمسی، این شرکت ۲۳% از تولید کشور را به خود اختصاص دهد.
پتروشیمی امیرکبیر!
پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرح الفین ششم از طرح های مصوب برنامه پنج ساله دوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، یکی از بزرگتـریـن واحدهای پـلی الفیـنی کشور ، با تـولیـد سالانـه ۷۰۰ هزارتـن انواع پلی اتیلن سبک ، سبک خـطی و سنگیـن ، مـواد اولیـه مورد نیـاز در صنایـع پایــیِــن دستی پایـپ ، فیـلـم و … و همچنین تـولیـد سالانـه ۲۰هزار تــن بوتـن-۱ به عنـوان کوپلیــمر مصـرفی و محصـول بوتادین به میـزان ۵۱ هزار تـن فعال به شمار می آید که از طریـق اداره بـازرگـانـی مجتـمع در دو بــخش داخلی و خارجی ، محصولات خود را بازاریابی و به فروش می رساند .
لوله سازی اهوا!
شرکت لوله سازی اهواز با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع لوله های فولادی ، ۴ میلیون متر مربع پوشش خارجی و ظرفیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پوشش داخلی انواع لوله و با انعقاد قراردادهای تأمین لوله با شرکت های داخلی و خارجی همواره از بازوهای توانمند و پر قدرت چرخۀ اقتصاد کشور محسوب گردیده و امیدوار است با جدیت و کوشش هر چه بیشتر مدیران و پرسنل پر تلاشش مدارج افتخار را همچون گذشته با قاطعیت بپیماید.
شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی وجهانگردی به عنوان گسترده ترین و با سابقه ترین زنجیره هتلداری ایران در ۶۶ واحد فعال تحت نام گروه هتل ها و مهمانسراهای ایرانگردی و جهانگردی در ۲۶ استان کشور با تمرکز بر سفرهای ارزان قیمت و خدمت رسانی به بازنشستگان کشوری فعال است.. عموم مراکز یادشده دو تا سه ستاره بوده و به عنوان واحدهای خانوادگی محسوب می شوند.
شرکت توسعه دهکده آبدرمانی محلات!
این شرکت با هدف بهره گیری از چشمه های آب گرم شهرستان محلات و توسعه گردشگری در این منطقه ایجاد شده است.
این طرح با داشتن ۴۳۳۸۵ میلیون ریال ارزش کنونی خالص و نرخ بازده داخلی به میزان ۲۲/۵ درصد، دارای بازده اقتصادی مناسب بوده و در حد مطلوب ارزیابی می گردد.
گلف اجنسی ایران!
شرکت گلف اجنسی ایران عضو گروه گلف بین الملل با بیش از نیم قرن سابقه حرفه ای در زمینه های مختلف حمل و نقل به خصوص در حوزه کشتیرانی و خدمات وابسته در بنادر خلیج فارس و دریای خزر در حال فعالیت است.
دارا بودن ۶۰ هکتار پایانه ملکی در منطقه خورزنگی بندر امام، یازده شعبه در تمامی بنادر جنوبی ایران، مناطق نفتی در خلیج فارس و دریای خزر، بهره برداری از تجهیزات بندری و ترمینالی، بکارگیری پرسنل تحصیل کرده و با سابقه, ارائه خدمات مختلف در زمینه کشتیرانی و خدمات وابسته نظیر فورواردری، بانکرینگ، عملیات بندری و ترمینالی، بارگیری و تخلیه، عملیات کانتینری و ارائه قیمتهای رقابتی، گلف اجنسی را در موقعیت ممتاز قرار داده به طوریکه بتواند بهترین خدمات ممکن را به بازرگانان واردکنندگان/صادرکنندگان و صاحبان کشتی ارائه نماید.
گروه صنعتی ملی!
این شرکت برند ملی تولید کفش ایران بوده و هم اکنون دارای ۲۴۴ مرکز فروش در سراسر نقاط ایران است. توزیع کالا به فروشگاه های مذکور بر اساس میزان فروش و قدرت جذب بازار هر یک از فروشگاه ها انجام می پذیرد.
خدمات هوایی کشور آسمان !
هواپیمایی آسمان هم اکنون با ۳۳ فروند هواپیما ۲۸ فروند هواپیمای ملکی و ۴ فروند هواپیمای اجاره به شرط تملیک به ۴۰ شهر داخلی و ۱۳ کشور خارجی پرواز منظم برنامه ای دارد. آخرین گواهینامه معتبر اخذ شده در این خصوص IOSA خوانده می شود که از سوی یاتا برای آسمان صادر شده است.
آپاداناسرام!
این شرکت با فضای تولیدی و اداری ۱۲۷ هکتار و ظرفیت ۳۰ میلیون متر مربع کاشی پرسلانی و دیواری، بزرگترین کارخانه تولید کننده کاشی و سرامیک در ایران بوده و با مشارکت شرکت ایتالیایی IMOLA، دارای متنوع ترین ماشین آلات و تکنولوژی تولید از ایتالیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا