انرژی

مصرف برق نسبت به پارسال ۸ هزارمگاوات افزایش یافت

به‌ گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، “همایون حائری” افزود: به همین دلیل سیستم‌های سرمایشی زودتر به مدار آمدند و با توجه به اینکه سال خشکی داشتیم، چاه‌های آب کشاورزی نیز زودتر شروع به فعالیت کردند این عوامل باعث شد که میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش پیدا کند.
به‌گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ هزار مگاوات در مقایسه با سال گذشته افزایش مصرف داشته‌ایم که همکاران صنعت برق با آمادگی و برنامه‌ریزی که داشتند، توانستند پاسخگوی نیاز باشند.
حایری افزود: واحدهای آبی کشور مخصوصا در محل نیروگاه‌های آبی، با توجه به کاهش نزولات آسمانی حدود سه هزار تا سه هزار و ۲۰۰ مگاوات کمبود تولید دارند.
وی ادامه داد: از پیک مصرف سال گذشته تا پیک سال‌جاری ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی جدید که به مدار آمده، کلا پاسخگوی تامین افزایش مصرف مشترکان جدیدی است که به تازگی اضافه شده‌اند، اما بالاخره باید کمبود تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را نیزجبران کرد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ۴۵ برنامه مدیریت مصرف را با کار کارشناسی و مدیریتی مشخص کرده و به شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: امیداست با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص استانداران، تابستان را با کمترین مشکل سپری و این کمبود تولید را پوشش داده شود.

امروز مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در دوماه اخیر بی سابقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا