اقتصاداهم اخبارصنعت و معدن

هر مسئولی که راحت بخوابد مشکلات باقی می‌ماند

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که هر مسئولی که راحت بخوابد و احساس مسئولیت نکند مشکلات باقی می‌ماند.

رضا رحمانی عصر امروز در پنجاه و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در اسلامشهر اظهار داشت: چند ماه گذشته به چند شهرستان استان تهران سفر داشتیم که نوید اتفاقات مناسب را در سطح استان تهران می‌دهد. هر جا مدیران پای کار باشند می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

وی ادامه داد: ۵ هزار واحد صنعتی در شهرستان اسلامشهر داریم که تعداد واحدهای صنعتی آن از بسیاری از استان‌ها بیشتر است و این امر در مورد همه شهرستان‌های استان تهران صدق می‌کند. با همت استانداری و دستگاه‌های صنعتی ۴۷ لکه در کارگروه مطرح شده و نمی‌توان با یک زاویه دید وضعیت شهرستان‌ها را سنجید چراکه هر شهرستان شرایط و وضعیت مختص خود را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اصلاح قانون استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای استان تهران تأکید کرد: باید همه با هم مشکلات را برطرف کنیم چراکه وضعیت تهران و شهرستان‌های آن یک واقعیت انکارناپذیر است. باید چند دستگاه با هم تفاهم کنیم تا همگی در مسیر راه‌اندازی واحدها و شهرک‌های صنعتی فعال عمل کنیم. جهاد کشاورزی نیز اهمیت این موضوع را به وزیر مطرح کند چراکه گزارشی که از هر شهرستان ارائه می‌شود مهم است. هر مسئولی که راحت بخوابد و احساس مسئولیت نکند مشکلات باقی می‌ماند بنابراین برای اصلاح قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری باید با هم هم‌صدا باشیم.

وی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای تولیدی کفش در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: امروز شاه‌بیت سیاست رونق تولید، حفظ وضع موجود، تولید و اشتغال است که این بیان صریح رهبر انقلاب است. در تهران و اطراف آن هر صنایعی قابل انجام است از جمله نساجی، کفش و پوشاک که باید زمینه فعال شدن آن را فراهم کنیم.

رحمانی در پایان با بیان اینکه سال گذشته واردات نساجی ۳۱ درصد کاهش و صادرات ۶ درصد افزایش داشته، متذکرشد: درباره کفش نیز به لحاظ حجمی صادرات ۶۰ درصد افزایشی و واردات ۷۷ درصد منفی بوده که نشان می‌دهد در صنعت نساجی و پوشاک اتفاقات موثری رُخ می‌دهد و تهران هم یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش است بنابراین هر کاری لازم است در این زمینه انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا