اقتصادتجارتدسته‌بندی نشدهصنعت و معدن

مانع تراشی ها، جرات را از کارآفرینان گرفته است

به گزارش تولید آنلاین، صادق نجفی روز چهارشنبه در همایش تخصصی مدیران حقوقی شرکت شهرک های صنعتی کشور در شیراز افزود: اگر فضای کسب و کار برای فعالیت کارآفرینان فراهم نشود، کسی حاضر به سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی نمی شود.
وی ادامه داد: چرا در کشوری که از تمام زیرساخت ها، مزیت ها و ظرفیت های لازم برخوردار است نتوانسته ایم به اقتصاد مردم و اشتغال جوانان پاسخ مناسب دهیم؟ پاسخ این سوال به کوتاهی و بی تفاوتی برخی از ما مسئولان و متولیان باز می گردد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اگر کسی قصد کاری هم داشته باشد آنقدر در پیچ و خم اداری او را سرگردان می کنیم که از ادامه کارش منصرف می شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که کارآفرین تمام کارهای خود را از طریق سیستم پورتال این سازمان و وزارتخانه انجام دهد و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشد.
وی گفت: سال گذشته سازمان حفاظت از محیط زیست، برخی واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی سراسر کشور را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه کرد که تعدادی از این واحدها که توان پرداخت جریمه نداشتند با چندین نیروی کار تعطیل شدند.
نجفی افزود: اگر به این واحدها برای پرداخت جریمه هایشان چند ماه فرصت داده می شد قطعا به تعطیلی آنها نمی انجامید.
وی گفت: سخت گیری های بی مورد، به کارآفرینان سبب شده امروز ۶۰ درصد صنایع در بیرون از شهرک های صنعتی شکل گیرد و همین امر سبب آسیب به محیط زیست شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا