اقتصاداهم اخباربازارصنایع دستیصنعت و معدنکار و تعاون

لزوم مبارزه با سو استفاده از برند کفش‌های ایرانی/ تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی

مدیرعامل کفش شیما از جعل برند این کفش در بازار‍‌های خارجی خبر داد و خواستار حمایت تولید از برندها و تولیدکنندگان داخلی شد.

به گزارش پایگاه تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، به نقل از ایلنا؛ محمد عرب، مدیرعامل کفش شیما با اشاره به لزوم توجه به برندها و تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: کفش شیما هم اکنون در کشورهای مختلف همچون عراق و افغانستان مشتریان خوبی دارد و شناخته شده است اما متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که گروهی با سوءاستفاده از آرم و نام کفش شیما، محصولات بی‌کیفیتی را تولید کرده و در بازارهای مقصد عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: بخشی از این سوءاستفاده توسط برخی شرکت‌ها در چین  انجام می‌شد که ما با پیگیری‌های قضایی که انجام دادیم، جلوی آن را گرفتیم اما در کشورهایی مانند عراق و افغانستان چنین ساختاری وجود ندارد و متاسفانه این کار متقلبانه و تولید محصولات بی‌کیفیت توسط کارگاه‌هایی در داخل ایران و حاشیه شهرها انجام می‌شود.

عرب افزود: پیگیری قضایی این امور بسیار سخت است و ما باید تمام کارگاه‌هایی که این کفش‌ها را به صورت تقلبی تولید می‌کنند را مورد به مورد به قوه قضاییه اطلاع بدهیم تا آنها پیگیری کنند در حالی که تخریب یک برند معتبر ضربه زدن به تولید کل یک کشور است و اعتماد مشتریان خارجی به صورت کلی سلب می‌شود.

وی ادامه داد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که وقتی یک برندی ثبت داخلی و جهانی می‌شود دیگر تمام محصولات مرتبط با آن برند از جمله کارتن و مواد بسته‌بندی، اصل محصول و تبلیغات بدون اجازه رسمی و نامه شرکت تولیدکننده در هیچ کارگاه و تولیدی اجازه ساخت نداشته باشد.

عرب گفت: افرادی که چنین کارهایی را انجام می‌دهند و اجناس تقلبی تولید می‌کنند، دائم در حال تغییر جا و مکان هستند به همین دلیل باید یک نظارت دائمی توسط نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی و قوه قضاییه صورت بگیرد تا مجال تولید کالای تقلبی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چند کارگاهی که تولیدات تقلبی داشتند، با همکاری قوه قضاییه بسته شدند، افزود: ما به عنوان تولیدکننده نمی‌توانیم مدام مراقبت کنیم و پیگیر باشیم که اجناس تقلبی کجا تولید می‌شود بلکه این امر وظیفه نیروی انتظامی و قوه قضاییه است.

عرب ادامه داد: خوشبختانه در داخل کشور مشتریان وفادار ما محصولات کفش شیما را از نمایندگی‌های رسمی خریداری می‌کنند و ما مشکل زیادی نداریم اما در خارج از کشور برخی فروشگاه‌ها اجناس تقلبی را عرضه می‌کنند که به آنها نیز توصیه می‌کنیم محصولات ما را از نمایندگی‌های رسمی خریداری کنند.

وی افزود: امروز خوشبختانه برند کفش ایران در جهان شناخته شده است و مشتریان خوبی دارد و همین مسئله باعث شده تا گروهی با تقلب به دنبال سوءاستفاده از نام برندهای ایرانی باشند و دردناکتر این است که این تقلب‌ها در داخل کشور خودمان انجام می‌شود. اگر جلوی فعالیت‌ این کارگاه‌های متقلبانه گرفته نشود، ضربه بزرگی به تولید خواهد شد.

عرب با اشاره به وضعیت مواد اولیه گفت: قیمت مواد اولیه کفش در مقیاس جهانی در حال افزایش است. البته افزایش قیمت مواد اولیه در داخل کشور از سال ۹۶ آغاز شده و این مسئله به دنبال افزایش قیمت ارز بوده و کرونا نیز مزید بر علت شد به همین دلیل دولت باید به کمک بخش خصوصی بیاید و در بخش‌هایی همچون مالیات، بیمه و عوارض معافیت‌هایی را به تولیدکنندگان بدهد.

وی ادامه داد: امروز باید دولت به تولیدکنندگان کمک کند که در جنگ اقتصادی بتوانند موفق باشند نه آنکه خودشان نیز با وضع برخی قوانین سختگیرانه، مشکلات تولیدکنندگان را زیاد کنند.

عرب افزود: دولت باید در بحث واردات مواد اولیه، قوانین سهل و ثابتی را وضع کند تا این قوانین چند سال اجرا شوند تا تولیدکنندگان بتوانند قدرت مبارزه با مشکلات اقتصادی را داشته باشند. اگر امروز کارگاه‌های تولیدی تعطیل شوند و کارگران بیکار شوند بار مالی زیادی بر روی دولت وارد می‌شود پس بهتر است دولت از تولیدکنندگان حمایت کند تا آنها تعطیل نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا