اقتصاددارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصنعت و معدن

فروش بیش از ۵۰۰ تن کالای بهداشتی مجاز برای صادرات

سخنگوی گمرک ایران گفت:‌ در ۲۳ روز ابتدای سال ۹۹ به طور کلی ۸۳۶ تن کالای ضدکرونایی وارد کشور شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۶۷۳ درصد رشد داشته است.

سیدروح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان واردات کالاها و اقلام ضدکرونایی به کشور اظهار داشت: از تاریخ اول فروردین تا ۲۳ فروردین ماه ۳۱ تن ماسک معمولی و ۱۳ تن ماسک با فیلتر قابل تعویض وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی مذکور همچنین میزان واردات گان (البسه بیمارستانی) یکبار مصرف ۶۷ تن بوده است. همچنین در این مدت ۹۶ تن دستکش لاستیکی وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به واردات سایر اقلام مرتبط با مبارزه با کرونا از ۱/۱/۹۹ تا ۲۳/۱/۹۹ گفت: میزان واردات شوینده‌ها ۱۸۷ تن، محلول ضدعفونی‌کننده ۴۱ تن و صابون ۴۰۰ تن بوده است.

لطیفی ادامه داد: در ۲۳ روز ابتدای سال ۹۹ به طور کلی ۸۳۶ تن کالای ضدکرونایی وارد کشور شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۶۷۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ارزش این حجم از کالای ضدکرونایی ۱۲ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۷۹۶ دلار بوده است.

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به واردات کالاهای مبارزه با کرونا قبل از سال جدید گفت: ۵۱۸ تن اقلام ضدکرونایی به ارزش یک میلیون و ۶۱۸ هزار و ۷۰ دلار وارد شده بود.

لطیفی با اشاره به میزان صادرات کالاهای ضدکرونایی و بهداشتی مجاز اظهار داشت: از ۱/۱/۹۹ تا ۲۳/۱/۹۹ چیزی حدود ۵۳۲ تن کالای بهداشتی و ضدکرونایی که برای آنها ممنوعیت صادرات وجود نداشت و این اقلام در کشور مازاد بر تقاضا بودند به سایر کشورها صادر شدند.

وی افزود: صادرات اقلام ضدکرونایی در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷۶ درصدی داشته است.

سخنگوی گمرک ایران درباره میزان واردات اقلام ضدکرونایی آماده ترخیص در گمرکات کشور گفت: اقدامات ترخیص ۱۶ تن ماسک معمولی، ۱۱ تن ماسک فیلتردار، ۲ تن گان و ۱۱ تن دستکش لاستیکی در حال انجام است و به طور کلی ۳۴ تن کالای ضدکرونایی در گمرکات کشور به ارزش ۹ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۵ دلار آماده ترخیص هستند.

لطیفی ادامه داد: همچنین ۲۸ تن کالای ضدکرونایی برای واردات به کشور در مرحله کارشناسی و پروسه اخذ تاییدیه هستند که ارزش این اقلام ۹ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۹۳ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا