اقتصادانرژیاهم اخبارصنایع معدنیصنعت و معدنلوازم خانگیکشاورزی و صنایع غذایی

علل افزایش تولید سنگ‌آهن، سواری، یخچال و لباسشویی

علل رشد تولید ۱۱ کالای منتخب صنعتی و معدنی اعلام شد.

 در طول سال ۱۳۹۶ برخی کالاهای منتخب صنعتی با روند رو به رشد تولید مواجه شدند که این اتفاق در مورد هر یک از آن ها علت یا علل خاصی دارد.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار قرار گرفته است، تولید سواری بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال ۱۳۹۶ و افزایش نسبی کیفیت و تقاضا با رشد ۱۵.۴ درصدی روبرو شده است.

تولید ماشین لباسشویی و نیز یخچال و فریزر به دلیل بهره‌برداری از دو خط تولید و فراهم شدن زمینه‌های حمایتی مناسب و سیاست راهبردی در خصوص تولید داخلی به ترتیب با رشد ۷.۳ و ۱۳.۱ درصدی مواجه شده‌اند.

علت افزایش تولید ۸.۶ درصدی سنگ‌آهن، تبدیل واحدهای سنگ‌آهن به واحدهای فرآوری برای تولید ارزش افزوده بیشتر و علت رشد ۰.۱ درصدی لاستیک خودرو افزایش تقاضا و افزایش تولید بخش خودرو اعلام شده است.

انواع کاغذ با توجه به افزایش تولید کاغذ تیشو به میزان ۹.۵ درصد و همچنین افزایش تولید کاغذهای لاینر و فلوتینگ به میزان ۶۱ درصد و همچنین افتتاح و افزایش تولید یک شرکت، نهایتا باعث افزایش تولید ۷.۳۲ درصدی کل تولید شده است.

کارتن با افزایش ۲۲.۱ درصدی به دلیل افزایش سطح تقاضای مشتری در طول دوره و تخته فیبر و MDF نیز به دلیل افزایش تقاضا در بازار جایگزینی محصول MDF به جای نئوپان روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته‌اند.

رشد ۱۵.۹ درصدی تولید سموم دفع آفات نباتی به دلیل افزایش تقاضا در بخش کشاورزی، رشد ۴.۸ درصدی روغن موتور و صنعتی تصفیه اول به دلیل افزایش تقاضا به نسبت افزایش تولید خودرو و رشد ۲۴.۴ درصدی تولید دوده به دلیل کاهش واردات دوده و رویکرد صادراتی برخی شرکتها از دیگر عوامل رشد تولید محصولات مورد اشاره است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا