اقتصاد بین الملل

طلای جهانی صعود کرد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۹۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست ارشد شرکت دیلی فارکس درباره روند روز جاری بازار گفت: وضعیت کووید ۱۹ در هند و ژاپن وخیمتر شده است. بنابراین تقاضا برای دارایی امن افزایش پیدا کرده و به بالاتر رفتن قیمت طلا منتهی شده است. دلار ضعیفتر هم از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. از سوی دیگر سرمایه گذاران به آمار اقتصادی بسیار قوی که روز جمعه در آمریکا منتشر شد نگاه می کنند و بازده بالاتر اوراق قرضه مانع رشد قیمت طلا می شود.

آمار جدید ابتلا در هند رکورد زد و ژاپن هم روز جمعه برای توکیو، اوساکو و دو منطقه دیگر برای مهار شیوع بیماری وضعیت اضطراری اعلام کرد.

کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا روز جمعه اعلام کرد سفته بازان قراردادهای خرید در بازار طلای کامکس را در هفته منتهی به ۲۰ آوریل افزایش دادند.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار اکنون منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از صبح سه شنبه آغاز می شود. اگرچه انتظار نمی رود تغییری در سیاست پولی روی دهد اما سرمایه گذاران منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۸۵۸ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد صعود کرد و در ۲۶ دلار و چهار سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۲۳۴ دلار و ۴۲ سنت رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا