خودروصنعت و معدن

طرح مقابله با قاچاق قطعات خودرو نهایی شد

امیرحسین قناتی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح الصاق کد رهگیری به قطعات وارداتی خودرو، اظهار کرد: دستورالعمل طرح مبارزه با قاچاق قطعات خودرو با الصاق کد رهگیری نهایی شده و در حال حاضر آماده اجرا است.

وی ادامه داد: الصاق کد رهگیری قطعات وارداتی خودرو تمام قطعات را شامل نمی شود و تنها قطعاتی که بیشترین میزان قاچاق را  در چند سال اخیر داشته اند، در این طرح قرار گرفته اند.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۱۶ مجموعه از قطعات خودرو در این طرح قرار دارند، خاطرنشان کرد: علت اجرایی نشدن این طرح تاکنون به دلیل آن است که طرح برای بررسی های نهایی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش ایسنا، با روی کار آمدن دولت یازدهم محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت – با الصاق کدهای رهگیری کالا به عنوان ایران کد و شبنم مخالفت کرد و این دو سامانه به دست فراموشی سپرده شد اما سال گذشته وزارت صمت بار دیگر خبر از الصاق کدهای رهگیری برای کالاهای قاچاق پذیر صنعت خودرو خبر داد. همچنین قاسم خورشیدی – سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز – سامانه کد رهگیری کالاهای قاچاق به خصوص قطعات خودرو که بار دیگر مورد استفاده قرار می گیرد را ایران کد معرفی کرد و طرح مبارزه با قاچاق کالا را تنها معطوف به قطعات خودرو ندانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا