اقتصادبازار

طرح دوفوریتی تامین کالاهای اساسی رد شد

نمایندگان مردم در مجلس طرح دوفوریتی تامین کالاهای اساسی را رد کردند.

به گزارش تولید آنلاین، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد رد طرح دو فوریتی تامین کالاهای اساسی با ۸۶ رأی موافق، ۹۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه با اصل طرح مخالفت کردند.

لازم به ذکر است علاوه بر کمیسیون که نظر مخالف به این طرح داشت نوبخت نماینده دولت نیز طی سخنانی مخالفت دولت با این طرح را تشریح کرد. گفتنی است محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح گزارش این کمیسیون عنوان کرد: این طرح مهم با اختلاف رأی اندکی در کمیسیون رد شد که مخالفان طرح نکاتی از جمله اینکه این طرح از اختیارات دولت است را مدنظر داشته ولی پیش از اینکه طرح در کمیسیون مطرح شود دو فوریت آن در صحن علنی مجلس رأی آورده بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایل مخالفت با این طرح این بود که مفاد این طرح ناظر بر نحوه توزیع کالا است حال اینکه مسئله اصلی کشور نحوه تامین کالا است نه توزیع آن؛ اما در حال حاضر براساس برخی گزارشات کالا به میزان کافی در انبارهای کشور وجود دارد و یکی از اصلی ترین مسائل روز کشور نحوه توزیع کالا است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر دلیل مخالفت با این طرح تحمیل بار مالی پیش بینی نشده به دولت بود، اضافه کرد: اما موافقان طرح معتقدند که این طرح هیچگونه بار مالی ندارد و فقط ساز وکار در جهت رسیدن کالا به مردم پیش بینی کرده است و نقش قابل توجهی در کنترل بازار ایفا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: مخالفان طرح معتقدند که این طرح به جامعه جو منفی منتقل خواهد کرد و همین جو موجب افزایش قیمت ها خواهد شد و این مسئله نیز مورد نظر مخالفان طرح بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا