اهم اخبارشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدن

طراحی و ساخت محصولات جدید برای اولین بار در کشور توسط شرکت پتکو

به گزارش تولید و اقتصاد”تولیدآنلاین”، میرجعفر سید حمزه اظهار کرد: شرکت پتکو در سال جاری نیز موفق به طراحی و ساخت جدیدترین الکترو پمپ ها در کشور شده است. از این جمله می‌توان به مواردی همچون پمپهای رده BB3 , BB5  ,VS1 , VS6  که از اهم این تیپها به پمپهای BS1-450.900 و VDL1-800.600 اشاره کرد.

مدیر کارخانه شرکت پمپ و توربین پتکو در تشریح پمپ های مذکور، اظهار کرد: پمپ های نوع BB5 از نوع پمپ های طبقاتی مطابق استاندارد API610 می باشد و در صنایع نفت و گاز و جهت پمپاژ سیالات با دانسیته کم و دمای کارکرد بالا کاربرد داشته و در واقع در فرآیندهای انتقال سیالات هیدرو کربنی استفاده می شود. همچنین پمپ نوع BS1-450.900 که از نوع BB1 مطابق با استاندارد API610 بوده و از نوع پمپ های دو مکشه با دبی بسیار بالا می باشد که دارای یک طبقه است. خاص بودن این پمپ در سایز بزرگ آن است که طراحی و ساخت چنین پمپی از نظر تئوری و عملی نیازمند تکنولوژی خاص خود است.

وی ادامه داد: پمپ نوع VDL1-800.600  نیز از نوع VS1 مطابق استاندارد API610 می باشد که جهت انتقال سیالات با حجم و دبی زیاد کاربرد داشته و از نوع پمپ های جریان مختلط می باشد. سایز بزرگ و دبی بالای این پمپ از نظر طراحی و تکنولوژی ساخت منحصر به فرد می باشد که در واقع هر سه نوع پمپ مذکور برای اولین بار در کشور توسط شرکت پتکو طراحی و تولید شده است.

سید حمزه بیان کرد: از جمله مزیت های پمپ های طراحی شده توسط شرکت نسبت به نوع خارجی می توان به قیمت ارزان، قابل دسترس بودن سازنده و خدمات پس از فروش، امکان ساخت پمپ با نازل های ورودی و خروجی در جهات مختلف مطابق با سفارش مشتری و امکان تغییر مشخصات هیدرولیکی پمپ طراحی و جایگزینی پروانه جدید و در دسترسی به شرایط هیدرولیکی مختلف، اشاره کرد.

وی پیشرفت های آماری تولید در سال ۱۴۰۰، تحویل به موقع محصولات به کارفرمایان و افزایش رضایت مشتریان مرتبط، طراحی و مهندسی مجدد فرآیندهای کاری شرکت، تجهیز ماشین آلات و برنامه‌ریزی جهت طرح توسعه کارخانه برای افزایش ظرفیت، اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات در راستای افزایش هرچه بیشتر سرعت گردش اطلاعات، اجرای طرح تعمیرات و نوسازی کل کارخانه و … را از جمله برنامه هایی دانست که در سال جاری در شرکت عملیاتی شده و یا در دست اجرا است.

ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا