اقتصاداقتصاد بین المللاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدن

ضرورت بازنگری مقررات حقوقی حاکم بر معاهدات تجاری در دوره کرونا

محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در ۲ ویدئوکنفرانس جداگانه با مدیران کمیته‌های ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) و همچنین دو تن از مدیران اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس، به بررسی تبعات کرونا بر تجارت و اقتصاد پرداخت. ضرورت بازنگری مقررات حقوقی حاکم بر معاهدات تجاری در دوره کرونا ازجمله مباحث مطرح شده در این ویدئوکنفرانس‌ها بود.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با مدیران کمیته‌های ملی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) و همچنین دو تن از مدیران اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس طی دو ویدئوکنفرانس جداگانه پیرامون اقدامات ضروری درباره همه‌گیری ویروس کرونا به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی ICC در خصوص آثار اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس کرونا در کشورهای منطقه و اقدامات انجام شده در کشورمان و همچنین انتظارات موجود از اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

او در اولین ویدئوکنفرانس که با مدیران منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و با هماهنگی مدیریت منطقه MENA در ICC برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت آثار منفی به وجود آمده بر تجارت و اقتصاد، به موضوع کمبود لوازم بهداشتی موردنیاز، عدم ایفای تعهد خارجی کشورها و ضرورت بازنگری در مقررات حقوقی حاکم بر معاهدات تجاری در شرایط کنونی پرداخت.

خزاعی در این گفت‌وگو ضمن اشاره به موانع موجود ناشی از تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، علیرغم شرایط به وجود آمده، با مساعدت مؤثر بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی کشور و همچنین برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بهداشتی و اقتصادی دولت، یکی از کشورهای موفق در مواجهه با این مشکل جهانی و کنترل نسبی آثار مخرب آن بوده است.

دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در ادامه با اشاره به درخواست ایران از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی جهت ایفای تعهداتشان نسبت به جمهوری اسلامی ایران – که از اعضای مؤثر آن سازمان‌ها است – به‌منظور تأمین منابع مالی موردنیاز، خواستار حمایت مدیران ذی‌ربط ICC از نمایندگان کشورهای عضو شد.

خزاعی در ویدئوکنفرانس دیگری که با مدیران اتاق بازرگانی بین‌المللی صورت گرفت، اقدامات انجام شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های گسترده بخش خصوصی کشور با هدایت اتاق‌ بازرگانی ایران و تلاش سایر اتاق‌های بازرگانی کشور را تشریح کرد.

او همچنین برنامه‌های اقتصادی، پولی و بانکی در دست اجرا در ایران برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) و همچنین مشاغل مختلف و قشرهای آسیب‌دیده از شرایط موجود و نحوه مساعدت به گروه‌های مختلف کسب‌وکار را یادآوری کرد و ملاحظات و اقدامات حمایتی از مهاجرین سایر کشورهای همسایه که در ایران زندگی می‌کنند را نیز ازجمله برنامه‌های انجام شده عنوان کرد.

خزاعی در این گفت‌وگو به همکاری‌های مؤثر واحدهای تولیدی کشور در تأمین نیازهای بهداشتی و کمک‌رسانی به مراکز بهداشتی و درمانی کشور نیز اشاره کرد و آن را گامی مؤثر در کاهش مشکلات پیش‌آمده و همچنین تعداد درگذشتگان ناشی از این بیماری فراگیر برشمرد.

در پایان دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با اشاره به دستاوردهای مهم پزشکی کشور، از ‌جمله اقدامات انجام شده در حوزه پلاسما درمانی، آمادگی کشورمان برای به اشتراک‌گذاری این خدمات به سایر کشورها و اعضای ICC را اعلام کرد.

گفتنی است در هفته گذشته نیز دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) ، با دبیر کل این اتاق در پاریس و تعدادی دیگر از مدیران منطقه‌ای آن موسسه از طریق ویدئوکنفرانس گفت‌وگو کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا