اقتصاد

صنعت چرم نو می‌شود!

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از اجرای طرح بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات مورد استفاده در صنایع چرم سبک خبر داد.

افسانه محرابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت چرم سبک در تولید کفش و چرم مصنوعی، اظهار کرد: ایران در زمینه تولید چرم سبک پتانسیل خوبی دارد.

وی از اجرای طرح بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات مورد استفاده در صنایع چرم سبک خبر داد و گفت که منابع این طرح از محل عوارض حاصل از صادرات تامین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، اجرای طرح مذکور می‌تواند باعث ارتقاء صنعت چرم و افزایش میزان ارزش افزوده محصولات چرمی که عموما ارزش افزوده پایینی دارند، بشود.

محرابی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۳۹۷ در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ردیف متفرقه‌ای برای نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات صنعت چرم دیده شده و امسال اجرایی شده است، تصریح کرد: مبلغ تخصیص داده شده به این طرح اندک بوده، اما می‌توان گفت که برای شروع مناسب است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده مبالغ بیشتری برای نوسازی ماشین‌آلات صنعت چرم تخصیص یابد و گفت: واحدهای تولیدی نیز از این طرح استقبال کردند و در حال حاضر یک سری از ماشین‌آلات صنعتی در این بخش در حال نوسازی است.

وی با اشاره به تاثیر اجرای این طرح در بهبود صادرات با ارزش افزوده بیشتر و ارتقای قیمت‌ها، اظهار کرد: همچنین نوسازی ماشین‌آلات این صنعت در تکمیل زنجیره چرم موثر است؛ به‌طوری‌که می‌توانیم چرم را به صورت کامل تولید کنیم و صادرات آن را ارتقا دهیم. از طرف دیگر تولید مصنوعات چرمی به چرم سبک نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا