انرژی

صنایع ۱۰ درصد از تولید برق را باید از انرژی خورشیدی تامین کنند

” محسن طرزطلب ” روز چهارشنبه در نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی مبنی بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان آیا بهتر نبود صنایع درخواست کننده تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنند؟ گفت: قرار شده ۱۰ درصد این امر به تولید برق از انرژی خورشیدی اختصاص داده شود.

وی درباره اثر منفی نیروگاه های حرارتی بر آب و هوا نیز ادامه داد: تلاش می شود این نیروگاه ها که قرار است توسط صنایع احداث شود با راندمان بالا و استفاده از تکنولوژی های جدید و با مصرف آب کمتر باشد.

مدیرعامل برق حرارتی افزود: البته شرایط به گونه ای خواهد بود که صنایع به سمت نیروگاه های تجدیدپذیر متمایل خواهند شد.

طرزطلب در پاسخ به سوال دیگر درباره جذابیت بخش نیروگاهی برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی، گفت: خرید تضمینی برق از این تولیدکنندگان و نیز تعیین تعرفه ارزی جذابیت لازم برای سرمایه گذاران خارجی را ایجاد خواهد کرد.

افزایش ۱۴ درصدی تولید انرژی در نیروگاه‌های حرارتی

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون میزان تولید انرژی در نیروگاه های حرارتی ۱۴ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با انتقاد از کسانی که گفته اند تعمیرات و اورهال نیروگاه ها انجام نشده است، افزود: این افزایش ۱۴ درصدی ناشی از اقدام های انجام شده است.

طرز طلب گفت: یک دهه گذشته تعمیرات نیروگاهی به طور معمول بین شهریورو مهرماه هرسال انجام می شد و تا اوایل تیرماه ادامه می یافت.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل کسری تزریق سوخت از سوی شرکت گاز، سبب شد نیروگاه های بخاری که با سوخت مایع فعالیت می کردند در مدار باقی بمانند.

طرز طلب خاطرنشان کرد: بر این اساس و با هدف گذر از پیک تابستان امسال برنامه تعمیرات اصلاح و تلاش شد این تعمیرات تا آنجا که ممکن است با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر عامل برق حرارتی خاطرنشان کرد: اکنون عمده واحدها در مدار تولید هستند اما گرمای شدید منجر به آسیب به نیروگاه‌ها می‌شود. ضمن اینکه برخی واحدها فرسوده هستند و بالای ۵۰ سال عمر دارند و هر لحظه ممکن است از مدار تولید خارج شوند البته هر ساله این اتفاقات رخ داده است.

وی توان تولید نیروگاه‌های حرارتی، اتمی و تجدیدپذیر را ۵۱ هزار مگاوات عنوان کرد.

طرزطلب با اشاره به مطالبات وزارت نیرو از دولت گفت: در حال حاضر ۵۸ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکاریم و وزارت نیرو ۵۱ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است در حوزه برق حرارتی نیز میزان بدهی ما به تولیدکننده به صورت ریالی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و به صورت ارزی ۳۶۰ میلیون یورو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا