اقتصاداهم اخباربازارتجارتصنعت و معدن

صنایع داخلی برای دریافت مواد اولیه اولویت دارند

استاندار تهران گفت: با توجه به نیاز صنایع داخلی و مشکلات اقتصادی کشور این واحدها برای دریافت مواد اولیه در اولویت قرار دارند و پس از تامین نیاز آنها باید صادرات انجام شود.

 به گزارش تولید آنلاین، محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان بهارستان یکی از مشکلات واحدهای صنعتی را تامین بموقع و مناسب مواد اولیه خواند.
وی اضافه کرد: مواد اولیه تولید شده در کشور ابتدا باید نیاز واحدهای داخلی را تامین کند و درصورت وجود مازاد اقدام به صادرات شود.
مقیمی تاکید کرد: اگر مواد اولیه و خام در کشور به کالای نهایی و با ارزش افزوده بالا تبدیل شود سودآوری اقتصادی بالایی خواهد داشت و علاوه بر توجیه اقتصادی نسبت به صادرات مواد خام سودآوری و اشتغال زایی بیشتری دارد.
استاندار تهران با بیان اینکه مدیران باید تلاش کنند مشکلات و هزینه های تولید را برای صنعتگران کاهش دهند اظهارداشت: مشکلات تامین اجتماعی و مالیات ازجمله مشکلات واحدهای تولیدی بازدید شده بود.
وی با اشاره به اینکه استان تهران ۱۷ هزار واحد صنعتی فعال و نیمه فعال دارد افزود: اگر مساله سرمایه در گردش این واحدها که از جمله مشکلات جدی آنها به شمار می رود حل شود سطح اشتغال استان تهران رشد خوبی خواهد کرد.
مقیمی کاهش قیمت و بالابردن کیفیت تولید را اصلی ترین وظیفه صنعتگران و تولید کنندگان استان تهران ذکر و بیان کرد: تولید کننده باید وقت خود را صرف پرداختن به این دو مهم کند و نباید وقت آنان در ادارات برای انجام کارهای غیرضروری صرف شود.
بازدید استاندار تهران از واحدهای تولیدی شهرستان بهارستان از صبح امروز شروع شده است و وی در گفت وگو با مدیران واحدهای تولیدی در جریان مشکلات آنان قرار می گیرد.
بهارستان در جنوب غرب پایتخت قراردارد و ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ با ترکیب بخش‌های گلستان و بوستان شهرستان رباط‌کریم از این شهرستان جداشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا