اقتصادانرژیصنعت و معدن

صنایع بیش از ۵هزار مگاوات برق مصرف کردند

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد بخش صنایع در هفتمین روز از سال جدید پنج هزار و ۴۵۱ مگاوات در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه که همزمان با ساعت زمین بود برق مصرف داشتند.

این در حالی است که میزان مصرف این بخش درساعت۱۳ و ۲۰ دقیقه هفتم فروردین پنج هزار و ۲۷۲ مگاوات بوده که نشان از افزایش میزان مصرف این بخش است که این امر بیانگر آن است که صنایع فعالیت خود را با وجود تعطیلی پی گرفته اند تا رونق اقتصادی را محقق کنند.

همچنین میزان مصرف برق سایر بخش ها در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه به رقم ۳۶ هزار و۶۹۱ مگاوات رسیده که حکایت از آن دارد که بخش خانگی و تجاری از هم اکنون و در برخی مناطق به سمت استفاده از وسایل سرمایشی روی آور شده اند.

این موضوع ضرورت توجه جدی تر به مدیریت مصرف برق را دوچندان می سازد تا بتوان در روزهای گرمتر پیش رو بدون اعمال خاموشی تابستان را پشت سرگذاشت.

میزان مصرف برق این بخش نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۱ هزار و ۱۶۰ مگاوات مصرف شده بود رشد چشمگیری را نشان می دهد.

مصرف برق سایر بخش ها در ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه هفتم فروردین ۱۴۰۰ درحالی به رقم ۳۴ هزار و ۵۲۰ مگاوات بالغ شد که سال گذشته در همین زمان ۲۶ هزار و ۷۵۵ مگاوات بود که نشان از رشدی بیش از ۷ هزارمگاواتی دارد.

همچنین میزان تولید برق از منابع تجدید پذیر در هفتم فروردین ۱۴۰۰ به میزان چهار هزار و ۳۰۰ مگاوات گزارش شده است.

این میزان بالای مصرف درحالی به وقوع پیوسته که به دلیل شرکت درمراسم ساعت زمین برق تعدادی از ساختمان های کشور خاموش شده بود.

“مصطفی رجبی مشهدی ” سخنگوی صنعت برق نیز روز گذشته به در پیش بودن روزهای گرم اشاره کرد و گفت: هموطنان باید با رعایت مصرف شرایطی ایجاد کنند تا مصرف مدیریت شده و مشکلی ایجاد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا