اهم اخباربانک، بیمه و بورس

صعود ۴۰ هزار پله‌ای شاخص در نخستین روز زمستان

در معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۵۳۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۹ هزار و ۵۵۴ واحد افزایش به ۳۵۷ هزار و ۷۶۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۱۰ واحد رشد به ۲۲۵ هزار و ۳۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۳۴هزار و ۳۰۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۶۷ هزار و ۶۵۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۵۱۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۱۵۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۸۰۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۷۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۱۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۷۵ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۲۵۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل تامین سرمایه امید (امید) با ۳۰ واحد، ایران مرینوس (نمرینو) با سه واحد و توریستی و رفاهی آبادگران ایران (ثاباد) با دو واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا)، گروه دارویی برکت (برکت)، بورس کالای ایران (کالا) و سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۷۵‌ میلیون و ۲۹۴ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۲۶۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۷۸۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۶۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، ‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، ریل پرداز نوآفرین (حآفرین)، شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) و بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) ‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا