تجارتحمل و نقلصادرات و واردات

صعود یک پله‌ای ایران بین غول‌های کشتیرانی دنیا

به گزارش تولید آنلاین ، مطابق آمار منتشر شده در حال حاضر مرسک با در اختیار داشتن ۷۵۶ فروند کشتی ملکی و اجاره‌ای و ظرفیت ۴ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۲۱۰ TEU برترین شرکت حمل‌ونقل کانتینری دنیا قرار دارد. این شرکت ماه گذشته میلادی ۷۶۲ فروند کشتی در اختیار داشت.

پس از مرسک شرکت MSC قرار گرفته؛ این کشتیرانی ۵۱۹ فروند کشتی با ظرفیت ۳ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۴۰ TEU دارد. شرکت فرانسوی CMA CGM با ۵۰۰ فروند کشتی به ظرفیت ۲ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۸۰ TEU در رده سوم برترین شرکت حمل‌ونقل کانتینری دنیا قرار گرفته است. این شرکت فرانسوی ماه گذشته میلادی ۴۹۶ کشتی ملکی و اجاره‌ای در اختیار داشت.

بر اساس جدول برترین شرکت‌ها در رده چهارم شرکت چینی کاسکو با ظرفیت یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۶۹ TEU و در رده پنجم هاپاگ لوید آلمان (Hapag-Lloyd) با ۲۲۸ فروند کشتی (۱۱۲ فروند ملکی و ۱۱۶ فروند استیجاری) قرار گرفته‌اند. ONE ژاپن در رده ششم برترین‌ها قرار دارد؛ این شرکت ۲۳۳ فروند کشتی با ظرفیت یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۳۸ TEU در اختیار دارد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL Group) نیز با ۴۷ فروند کشتی ملکی به ظرفیت ۱۱۰ هزار و ۸۵۹ TEU هجدهمین شرکت حمل‌ونقل برتر کانتینری دنیا شده است. رتبه این شرکت نسبت به رده‌بندی قبلی یک پله صعود کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا