اقتصاداقتصاد بین المللاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدن

صادرات زنجیره فولاد پارسال از ۹.۲ میلیون تن گذشت

به گزارش تولید آنلاین از این انجمن، سال گذشته شرکت های فولادساز ایرانی میزان تولید فولاد خام را ۱۹ درصد و محصولات فولادی را ۹ درصد افزایش دادند به شکلی که ۲۱ میلیون و ۸۸۴ هزارتن فولاد خام در کشور تولیید شد؛ این رقم در سال ۹۵ بالغ بر ۱۸ میلیون و ۴۶۶ هزار تن بود.
برپایه این گزارش، سال گذشته ۱۹ میلیون و ۷۷۶ هزار تن انواع محصولات فولادی (کلاف، تیرآهن، ورق عریض، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش دار و غیره) در کشور تولید شد؛ میزان تولید این محصولات در سال قبل از آن ۱۸ میلیون و ۱۵۱ هزار تن بود.
همچنین، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۹۶ با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به سال پیش از آن ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید شد.

** افزایش ۸۴ درصدی صادرات شمش
در سالی که گذشت، ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تن فولاد خام و یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر شد که نسبت به سال ۹۵ (سه میلیون و ۷۴۱ هزار تن شمش و یک میلیون و ۷۹۴ هزار تن محصولات فولادی) به ترتیب ۸۴ درصد رشد و ۱۰ درصد افت داشته است.
افزون بر این، طی این مدت ۷۱۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شد که نسبت به آمار سال گذشته (۱۷۲ هزار تن)، حاکی از افزایش ۳۱۵ درصدی صادرات این محصول است؛ بدین ترتیب کل حال صادرات زنجیره فولاد از ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تن نیز عبور کرد.
برپایه گزارش انجمن فولاد ایران، پارسال ۵۱ هزار تن واردات فولاد خام و ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار تن انواع محصولات فولادی وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال ۹۵ (۱۸۷ هزار تن فولاد خام و ۲ میلیون و ۹۱۵ هزار تن انواع محصولات فولادی) به ترتیب ۷۳ درصد و ۱۶ درصد کاهش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، پیش از این «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود: پارسال صادرات هشت میلیون تنی زنجیره فولاد پیش بینی شده بود، اما در نهایت به حدود ۹.۵ میلیون تن رسید که بازارهای جدید صادراتی از جمله کانادا، مکزیک و شرق آسیا را نیز شامل می شود و از ارزش افزوده بالایی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا