صنعت و معدن

شکل‌گیری مسیر جدید برای آسیب‌شناسی و احیاء واحدهای صنعتی

به گزارش روز چهارشنبه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی رسولیان» در نشست ارتباط تصویری برخط با بانوان کارآفرین مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، افزود: با سیاستگذاری یکپارچه و همکاری مراکز دانشگاهی و مشاوران کلینیک‌های کسب و کار شهرک‌های صنعتی، بازفعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد به‌طور ویژه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان‌داشت: در پایش وضعیت واحدهای تولیدی غیرفعال، مسائل مربوط به تامین مواد اولیه، منابع مالی و غیره مورد شناسایی و واکاوی قرار گرفته و با همکاری کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها، شبکه بانکی و دستگاه قضایی، مسیر جدیدی برای احیاء واحدهای راکد پیش روی ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به تکمیل طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، اضافه‌کرد: در تلاشیم طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌ها تامین شود و به بهره‌برداری برسد.

رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه بانوان کارآفرین و ایجاد هم‌افزایی بین کارآفرینان در نقاط مختلف کشور، افزود: برای هم‌گرایی و هم‌افزایی بیشتر باید کارگروه‌ها و نشست‌های منطقه‌ای شکل گرفته و از توانمندی‌های زنان کارآفرین و صاحب اندیشه و تجربه بیشتر بهره‌مند شد.

وی بیان‌داشت: سال‌ها مردان اصلی‌ترین رهبران کسب ‌و کارها بوده و بر جهان تجارت تسلط داشته‌اند، اما با ظهور زنان بانفوذ، دوره کاملاً جدیدی برای زنان کارآفرین در سراسر جهان آغاز شده است.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان‌کرد: دیدگاه مثبت، غلبه بر موانع، اعتماد به ‌نفس بالا، حس کمک به دیگران، صداقت، توازن بین زندگی و کار، هدفمندی، دقت، آموزش و نگاه بلندمدت، از جمله ویژگی‌های زنان کارآفرین موفق است که باید در کارگروه‌های منطقه‌ای از تجربه آنان بهره‌مند شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۵ هزار و ۴۱۵ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۱۵۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۱۷۴ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا