خوزستانشرکتهاکشاورزی و صنایع غذایی

شریعتمداری: حتما از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حق طبیعی کارگر است که وقتی دستمزد دریافت نمی‌کند، اعتراض کند، گفت: ما حتما از کارگران نیشکر هفت تپه حمایت می‌کنیم.

محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات وی برای بازگشت کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه با بیان اینکه به مسئولان قوه قضاییه و امنیتی نوشته ایم که نباید به مسائل کارگری که به خاطر عدم پرداخت دستمزد ایجاد می‌شود، به هیچ عنوان جنبه امنیتی داده شود، اظهار کرد: این مسائل اقتصادی است و حتی اجتماعی هم نیست و باید در سطح مسائل اقتصادی کنترل شود. این حق طبیعی کارگر است که وقتی دستمزد دریافت نمی کند، اعتراض کند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات نیشکر هفت تپه به خاطر پایان یافتن قراردادهای پیمانکاری و تقاضای برخی از کارگران برای بازگشت بوده است که امکان عملی نداشت، اما ما تلاش کردیم تا کارخانه شرایط بهتری پیدا کند تا تولید بیشتر و مشکلاتش کمتر شود. اعتقاد ما این است نباید حتی یک کارگر به خاطر این مسائل بیکار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: اخراجی باید حتما متناسب با قانون کار باشد. ما حتما از کارگزان نیشکر هفت تپه حمایت می کنیم؛ به گونه ای که حتی اگر کارفرما قصد تعدیل نیروی انسانی دارد، این کار باید متناسب با شرایط بازار کار و شرایط قانون کار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا