بانک، بیمه و بورس

شاخص بورس منفی شد

در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۵۴۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۴۸۴ واحد کاهش به ۳۴۳ هزار و ۴۹۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۱۹۱ واحد افت به ۲۱۶ هزار و ۵۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۲هزار و ۵۸۲ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۰هزار و ۳۲۱ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۱۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۴۰ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ۷۹ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۶۸ واحد و موتوژن (بموتو) با ۵۶ و احد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۸۳۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۹۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۵۸ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۰۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۱۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۵۸۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۷۰ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بورس کالای ایران (کالا)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۴۳۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۳۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۴۴۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۸۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و بهمن دیزل (خدیزل) ‌ با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و صنایع مادیران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا