اقتصاداقتصاد بین المللبازارتجارتصادرات و واردات

سوئیس هم به روابط اقتصادی‌اش با ایران ادامه می‌دهد

وزارت امور اقتصادی سوئیس اعلام کرد شرایط نسبت به قبل تغییری نکرده است و به شرکت های سوئیسی دارای روابط تجاری و اقتصادی با ایران، مشاوره‌های لازم داده خواهد شد.
به گزارش تولید آنلاین، به نقل از خبرگزاری سوئیس، دور نخست اعمال محدودیت‌های واشنگتن از امروز وارد مرحله اجرایی می‌شود. سه ماه پیش دونالد  ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – با اعلام خبر خروج این کشور از توافق اتمی بین ایران و قدرت‌های جهانی که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، اعلام کرد محدودیت‌های آمریکا که به ازای کاهش غنی‌سازی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران لغو شده بود را مجددا برقرار می‌کند.

وزارت امور اقتصادی سوئیس در همین راستا اعلام کرد دولت این کشور به تلاش خود برای در امان ماندن شرکت‌های سوئیسی از پیامدهای منفی محدودیت‌ها ادامه خواهد داد اما انتظار زیادی ندارد که موضع‌گیری‌هایش باعث تغییر در سیاست‌های آمریکا شود.

گروه صنایع “سوئیس من” که ائتلافی از تولیدکنندگان صنایع الکتریکی و مکانیکی سوئیس به شمار می‌رود نیز اعلام کرد انتظار ندارد روابط تجاری بین ایران و سوئیس خیلی تحت تاثیر قرار گیرد. سال گذشته سوئیس ۵۳۴ میلیون دلار صادرات به ایران داشت که تقریبا ۶۰ درصد مبادلات این دو کشور در دوران اوج خود در سال ۲۰۰۷ است.

روز گذشته نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امورخارجه انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند طرف‌های باقی مانده در برجام متعهد می‌شوند به همکاری با یکدیگر بر سر نگه‌داری و ایجاد کانال‌های مالی کارآمد با ایران و تداوم صادرات نفت و گاز این کشور ادامه دهند. به گفته این بیانیه این اتحادیه به همکاری با کشورهای دیگر که متمایل به حفظ برجام و روابط اقتصادی با ایران هستند، ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا